עבודות הפיתוח בבנטלי על הארנאז' הבאה נמצאות בשלב מואץ. ממידע שמתחיל לדלוף מאתרי ניסוי, כמו גם מתוך בנטלי עצמה, מצטיירת תמונה יומרנית ביותר. סלון הדגל החשובה של בנטלי מהווה – גם אם לא מכירתית (600-800 יחידות בשנה), לבטח תדמיתית – את אחד הדגמים החשובים של היצרנית הבריטית בבעלות פולקסוואגן. מה שידוע עד כה מלמד שבממדים תגדל הארנאז' העתידית במקצת, ושככל הנראה ייעשה בה שימוש בואריאציה על בסיס ^שלדת ה-spaceframe של אודי^, שלפי הבנתנו מתייחסת לשלדת ה-R8. ככל הנראה מדובר בטכנולוגיה דומה ובשיטות תכנון וייצור דומות – פחות סביר שנראה גרסה מוארכת של ה-R8... על כל פנים, שימוש בסוג שלדה שכזה אמור לקזז כ-150 ק^ג מהמשקל העצמי של הארנאז' הבאה – וזאת למרות הצפי לגידול בממדים.
מה שמפתיע לא פחות מתייחס למידע שדלף בדבר אופציות המנועים; האופציה הראשונה מתייחסת למנוע ה-V12 טורבו-דיזל שפגשנו ב-
R8 V12 TDI Concept. אופציה זו הוכחשה חלושות על-ידי יו^ר בנטלי פראיץ-יוזף פאפגן: ^אין לנו בעיה לייצר דיזל כבר עתה – הטכנולוגיה קיימת. אבל, לא נוכל להוביל סגמנט זה אל מול מתחרות כמו מרצדס, ב.מ.וו ואודי. אנחנו סקרנים לדעת לאן יתפתחו מכירות רכבי היוקרה מוזני הסולר בארה^ב ואז נקבל החלטות^. לא פחות מעניינת היא האופציה השניה – והרצינית יותר – עליה מדברים בבנטלי להנעת הארנאז' הבאה: כור האטום השוכן בבוגאטי ויירון: W16 עם יותר מ-1,000 כוח-סוס בגרסת הבוגאטי.
השימוש במנוע הויירון אינו הזוי או דמיוני לגמרי ומקורות בבריטניה מדווחים כי כבר נצפתה בנטלי ארנאז' בניסויים עם מנוע ויירון – ככל הנראה חלש בהרבה מהמקור על 1,001 כוחות הסוס שלו.
האם נזכה באמת לראות סלון פאר יוקרתית עם מנוע כה חזק וייחודי? בהחלט 'יש מצב'. פולקסוואגן – בעלת הבית של בנטלי – טרם הצליחה לייצר לעצמה אחיזה משמעותית – לבטח שלא מובילה – בקטגוריית הפאר המאוד-יוקרתית, הרווחית והחשובה תדמיתית. בפולקסוואגן לא מתייחסים לבנטלי בזלזול או כלאחר יד ובונים על המותג גדולות ונצורות. מכאן בהחלט סביר שמוטציה כזו או אחרת (כנראה ^אחרת^, קרי חלשה משמעותית) של מנוע הבוגאטי הסופר-אקזוטי ימצא עצמו בגוף הארנאז' העתידית. בעיה נוספת, המחזקת את הסיכוי לראות את ה-W16 בגוף בנטלי, נובעת ממחירה האסטרונומי של כל יחידת כוח שכזו, שפיתוחה ובנייתה עלתה סכומים שאין סיכוי לכסותם באמצעות מכירת ויירונים בלבד (שזה לא ממש הרבה בשנה...). בבוגאטי/פולקסוואגן משוועים למכור או לפחות לנצל כראוי את מנוע-העל הזה ואם ניתן לתרום תרומת איברים לקרובת משפחה – זה עוד יותר עדיף...
המחיר עליו מדברים בבנטלי ביחס לארנאז' העתידית לא אמור להיות שונה ממחיר הארנאז' בת ימינו, דהיינו החל בכ-180,000 ליש^ט לגרסת ^הבסיס^ ועד כ-200,000 ליש^ט לגרסת העל, זו שתצוייד (אולי...) במנוע ה-W16 של הויירון. בכך תמשיך בנטלי לשמר את מעמדה המיוחד בסקלת המחירים כיום בסגמנט היוקרה; הרולס-רוייס פאנטום והמאיבאך 57 מוצעות כיום בהחל בכ-265,000 ליש^ט יקרים באופן משמעותי והגרמניות המובילות – גרסאות העל של מרצדס סדרה S, ב.מ.וו סדרה 7 ואודי A/S8 מתומחרות נמוך משמעותית, בטווחי מחיר הנעים בין 90-100,000 ליש^ט.
על-פי אנשי בנטלי, ה^
בנטלי הירוקה^ עליה כבר מרננים מזה זמן מה, הנקייה והפחות מזהמת עוד רחוקה מייצור – אם בכלל. מצד שני מחקרים מטעם בנטלי כמו גם מחקרים חיצוניים עצמאיים מלמדים בבירור שיש דרישה ההולכת וגדלה גם מצד לקוחות בנטלי למכוניות נקיות יותר. האם תהיה בנטלי היברידית או דיזל בעתיד הקרוב? אנחנו בהחלט מהמרים שהתשובה היא ^כן^. נמתין עוד קצת בכדי לקבל תשובה מוסמכת.