ברקלנד ביירה: מתכון בריטי, רכיבים אמריקניים
מכונית ספורט בריטית חדשה משתמשת בשילדה ומנוע של GM כדי להציע ביצועים לעםבנוסף לשתילת המנוע הגדול, מצויידת הביירה גם ברכיבי מיתלים חדשים ומוקשחים שפותחו על ידי ברלקנד בסיוע החברה הבריטית KW, וגם הבלמים מגיעים מתוצרת מקומית. הפרט הטכני המענין האחרון בהחלט יוצא-דופן: המנוע תוכנן לפעול גם על גפ"מ, ובנוסף למיכל הבנזין הרגיל מצויידת המכונית במיכל גז של 70 ל'. טווח הנסיעה המשולב מגיע לכ-1,100 ק"מ בין תדלוקים לדברי החברה! אבל פרט לכך, ברקלנד בהחלט נמנעה מלקפוץ מעל הפופיק. "ראינו הרבה מכוניות-על שמגיעות ונעלמות, בין היתר בגלל עלויות הפיתוח הגבוהות", מסביר מנהל ההנדסה בברקלנד. "החלטנו שאנו לא ניפול למלכודת הזו. לא באנו להמציא את הגלגל מחדש – כל העבודה הקשה בפיתוח הפלטפורמה כבר נעשתה, כולל בדיקות בטיחות ומבחני ריסוק".
ובכלל, הביירה אינה אמורה להיות מכונית הארד-קור כמו TVR ומרקוס, שאת דרכן היא פחות או יותר ממשיכה. לכן היא גם מציעה רמה גבוהה של נוחות ואבזור, כולל מערכת בידור מתוצרת קלאריון עם צג-מגע צבעוני מרכזי, נגן DVD, ממשק iPod, תקשורת בלוטות' ומערכת ניווט על בסיס כונן קשיח בגודל 30 ג'יגה. ובניגוד להרבה מכוניות בריטיות שקדמו לה (שרובן באו והלכו), היא מיוצרת קודם כל עם הגה שמאלי – במלים אחרות, פניה מיועדות לשוק הבינלאומי.
למתעניינים נספר עוד כי מאחורי הביירה עומד גב חזק ורב נסיון: ברקלנד היא חלק מחברת-ענק המבוססת בהונג-קונג, וברזומה שלה נמצאים שירותי פיתוח וייצור שסיפקה ללא מעט שמות מוכרים, כולל בין היתר מוסלר.
המחיר המשוער לצרכן הוא מ-55,000 ליש"ט, כשהשיווק בפועל יחל כבר בנובמבר הקרוב.