אחרי מספר שבועות שקטים יחסית מכיוון ^המכונית החשמלית^ ערך מיזם בטר-פלייס מפגש עיתונאים במהלכו אפשר נסיעה באב-הטיפוס הראשון שבנה - רנו מגאן סדאן עם מנוע חשמלי. אלא שמעבר לקוריוז לא היה ערך ממשי בנסיעה במכונית החשמלית, זאת לאו דווקא בגלל שהעיתונאים עצמם לא הורשו לנהוג בה. מדובר באב טיפוס שנבנה בארץ ללא שום קשר למכונית החשמלית שתייצר רנו ושאמורה להימכר בישראל בשנים הבאות.
הדגמה זו מאפיינת אולי את המפגש הרשמי הראשון של החברה מאז נחתם ההסכם עם רנו. כותרת גדולה לא שוגרה לאוויר באירוע שערך המיזם ושמטרתו הייתה בעצם להתקרב לציבור הישראלי ולתקשורת. החדשות, אם בכלל, היו בפרטים הקטנים והיותר מציאותיים של התוכניות, הבהרת מספר עובדות ודרך ההתמודדות עם תנאי היום יום. בטר-פלייס מתכוונים לערוך אחת ל-100 ימים מפגשי הבהרה על התקדמות הפרוייקט. ^אנחנו לא חברה ציבורית^ אומר שי אגסי, ^אבל זה פרויקט חשוב לציבור ולכן נעביר את המידע בשקיפות הגדולה ביותר שתתאפשר^. תוך חצי שנה הם מתכוונים להביא לארץ מספר אבות טיפוס ראשונים שכבר ייוצרו על-ידי רנו. אלה יהיו קרובים יותר טכנולוגית (אם כי לא זהים) למכוניות שתגענה בעתיד. אבות טיפוס אלה ישמשו כדי לערוך היכרות לציבור ובמיוחד לגופים גדולים עם הרעיון החשמלי . הכוונה בשלב הראשון היא לבצע הדגמות במקומות סגורים ובחברה מצפים שכ-50,000 אנשים יתנסו באבות הטיפוס. בשלב הבא עוד כשנה וחצי אמורה כבר להגיע כמות גדולה יותר של מכוניות, כ-500 מכוניות, כדי להתחיל במבחנים מעשיים של התשתית הכללית.
אם עד כה עסק הפרויקט במכונית חשמלית מדגם אחד היום כבר מדברים לפחות על שניים. ^תראה^, אומר לי אגסי, ^אנחנו מדברים עם הישראלים. הם קודם כל מתעניינים במכונית משפחתית כמו המגאן סדאן, אחרי כן הם רוצים SUV. זה הרכב השני הכי מבוקש מבחינתם^. אז הם מדברים על לפחות שני כלים, ^אבל מבחינתנו נרצה את כל המבחר החשמלי שרנו-ניסאן ייצרו^. אגסי מבטיח שכל זה לא ימנע מהמיזם לעבוד עם יצרנים אחרים. ^אנחנו עוד צריכים לעבוד על זה. למצוא דרך בה הלקוח יקנה מוצר אחד ולא מכונית מכאן, חשמל משם ושירות מגוף נוסף. אנחנו רוצים שזה יהיה לו פשוט^. הם מבטיחים שלא יהיה מונפול של החברה על אספקת החשמל למכוניות, אבל לא ברור עדיין שזה לא מה שיקרה. אגב, לפי אנשי הפרויקט, יוצעו ללקוחות מספר חבילות תשלום על החשמל. אלה ירכשו מראש בדומה לדרך התשלום על מכשירים סלולאריים. ובכלל, אנשי המיזם אוהבים את ההשוואה להתפתחות המכשירים הסלולאריים.
משה קפלינסקי מנכ^ל הפרויקט, שמספר על אהדה מקומית גדולה לרעיון החשמלי בסקרים, מבטיח לנו טווח של 160 ק^מ עד 200 למרות שמנכ^ל רנו דיבר על טווח קטן יותר. ^אנחנו מכירים את השותפים שלנו לפיתוח המצברים וניזונים מאינפורמציה מהם^ הוא מסביר. לפי קפלינסקי ניסויים בעמודי הטעינה יחלו כבר בחודשים הקרובים, ובתחילת השנה הבאה יחל הניסוי בתחנת החלפת המצברים. מרכז שירות (שאמור גם לדעת להפנות את הנהג לתחנה הקרובה והזמינה ביותר) יהיה בניסוי בסוף השנה הבאה.
אחד הסימנים לכך שפרוייקט בטר פלייס מתערה יותר ויותר במציאות המקומית היא העובדה שקפלינסקי מספר על הליכה משותפת עם ציי הרכב וחברות מובילות בשוק (אלה כידוע אחראיות על רוב המכירות בתחום המשפחתי). כבר בקרוב הם מתכוונים לערוך עימן פעילויות שיכללו ימי עיון ונסיעות מבחן. כמו שסיפרנו בעבר הכוונה היא להתחיל למכור את המכוניות ב-2011.
אבל מול האופטימיות נותרו שאלות רבות, למעשה כמעט כל אלה
שהעלינו כאשר יצא הפרויקט לדרך בתחילת השנה. וכדי לקבל תשובות אמיתיות נצטרך לחכות למימוש המעשי של הפרויקט בשנים הבאות.