ד.ל.ב מוטוספורט הודיעה אמנם במסיבת עיתונאים שערכה היום על כוונתה לשווק את ה-
X-BOW הייחודי של KTM, אך לא מן הנמנע שבסופו של דבר יסתכם כל העניין כתרגיל יח^צני. אחרת קשה קצת להבין מדוע הזדרז היבואן להפוך לאירוע את ההודעה על תחילת יבוא הדגם בעוד כמעט שנה (מרץ 2009). יתרה מזאת, בפני ה-X-בוא (היינו חייבים להמציא שילוב ישראלי מתבקש לשם...) של KTM עלולים לעמוד מחסומים קשים בדרך לכניסתו ארצה. היבואן והיצרן בונים על כך שרכב יעמוד בתקינה האירופאית לכלים מסדרות ייצור קטנות שתיכנס לתוקף באירופה בשנה הבאה. ואולם צריך לזכור שלמרות שמדינת ישראל אמצה את התקינה האירופאית למכוניות, הרי שהיא הוסיפה כמה סייגים משלה, למשל החובה שהרכב יצויד במזגן (וזוהי רק דוגמא אחת). וכאשר מדובר ברכב מרוץ לכביש שהינו נעדר כל אבזור (אין גם בקרת יציבות שתהפוך אצלנו חובה ב-2010) מדובר בפירוש במחסומים לא קטנים. היבואן אופטימי ומאמין שמשרד התחבורה יאמץ את הגישה האירופאית. נחיה ונראה ונזכור את כל אותם רעיונות ואנשים מבריקים שנעצרו בשערי המשרד.
ועל רקע זה קצת תמוהה ההכרזה על הלקוח הראשון שהזמין את ה-X-בוא שמחירו המשוער 650,000 שקלים (!!! – בערך פי שלוש מהמחיר באירופה). מדובר ביושב ראש חברת מוביל-איי אמנון שעשוע (האם אנחנו מריחים כאן פרסום הדדי?) שיקבל את הרכב, אם יצליח היבואן להתגבר על הקשיים, בעוד שנה בערך. היבואן מעריך שניתן למכור בארץ כ-10 כלים כאלה בשנה.
אבל גם אם מדובר בתרגיל יח^צני – לא נורא, הרי לשם כך, כדי לזכות בפרסום ולהגביר את המודעות, פיתחה KTM במקור את ה-X-בוא. היא התכוונה לייצר רק 100 כאלה עם סדנת דאלארה אבל הביקוש גרם להם לשדרג את התוכנית להקים קו בדרום אוסטריה עם כוונה לייצר בין 500 ל-700 כלים כאלה בשנה. הרכב שמצויד במנוע ה-2.0 ליטר 240 כ^ס מבית אודי ויקבל בשנה הבאה גם תיבת DSG, מאיץ בזכות משקלו הקל למאה קמ^ש ב-3.9 ש' ורושם 217 קמ^ש.
פלוריאן קכט, מנהל המכירות האזורי וחבר הנהלת KTM, סיפר לנו על כוונה להציג גרסה עם גג רך (^רק כמגן מגשם, לא יותר מזה^), תוך שנה וחצי. הוא סיפר שתוך חמש שנים תציג KTM פלטפורמה נוספת במשפחת ה-X-בוא נוספת שתכוון לשטח. בזמן הקרוב יותר צפויה גם גרסת 300 כ^ס.
אז ה-X-בוא עשה את העבודה ומשך הרבה תשומת לב לכיוון KTM גם בארץ. אבל נראה שדווקא בתחום האופנועים נשמעה כאן החדשה ה-באמת מעניינת שנובעת מהסכם רכישת 25% ממניות KTM על ידי בז'אז' ההודית מתוך כוונה לחדור לתחומים זולים יותר. KTM תרכיב במפעליה באוסטריה אופנועי 125 סמ^ק ואחרי כן 250 סמ^ק שיפותחו עם בז'אז'. המנועים ייוצרו בהודו, החלקים יגיעו גם ממקומות נוספים והאופנועים ימכרו תחת שם המותג האוסטרי.