רק אתמול דיברנו על רחש השמועות באיטליה אודות
רכב-פנאי של פרארי הממשמש ובא, למרות כל ההכחשות (והעלבון הצורב שיחוש בודאי כל Tifosi המכבד את עצמו). ובכן זה לקח פחות זמן משחשבנו: עוד השבוע צפויה הודעה רשמית בענין במסיבת עיתונאים מטעם פרארי. המידע המוקדם שהגיע לידינו הוא אמנם לא בדיוק רשמי, אך מגיע ממקורות פנימיים בפיאט, בעלת הבית של פרארי.
ובכן בניגוד לספקולציות המקוריות שנפוצו לפני מספר חודשים. ה-4x4 של פרארי יהיה שונה באופיו בתכלית מרכבי הפנאי היוקרתיים העכשויים ובמיוחד מהפורשה קאיין. אצל פרארי מדובר במשהו קטן, קל, נמוך וספורטיבי בהרבה – תחשבו על קאיין שממדיו הוקטנו ב-10% (הממדים עליהם מדובר הם אורך של כ-4.40 מ', רוחב 1.85 מ', וגובה של 1.55 מ' לכל היותר), ומשקלו קוצץ ב-25%. יכולת השטח תהיה שולית: כאן לא תמצאו אפשרות הגבהת מיתלים או אופציה לחבילת שטח עם Low. לעומת זאת, התנהגות הכביש תציב סטנדרטים חדשים בתחום הפנאי.
להחלטה על האופי השונה יש מספר סיבות. הראשונה – פרארי לא רצתה להתפס כנגררת אחר אחרות, אלא להוביל. השניה היא האופי המשתנה של השוק האמריקני, שם חלה עליה דרמטית בפופולריות של רכבי פנאי קומפקטיים בעוד מפלצות-הענק של פעם סובלות מתדמית אנטי-חברתית ואנטי-סביבתית. מאותה סיבה גם יוצע הדגם החדש בארה^ב מלכתחילה כשהוא מותאם לתערובת אתנול E85 (ואלו מכם הדוגלים בתיאוריות קונספירציה יוכלו למצוא נסיון לבדיקת תגובת הציבור לכך בתערוכת דטרויט האחרונה, שם הוצגה F430 ספיידר ^ירוקה^ תואמת-אתנול. למיטב הבנתנו, אותו מנוע עצמו מיועד להניע את רכב-הפנאי החדש (כמובן בהתקנה קדמית ולא מרכזית), עם הספק מופחת קלות, קצת יותר מומנט ויחסי העברה מקוצרים. תיבת F1 רובוטית עם תוכנה שונה להחלפות 'רכות' ומעודנות יותר תהיה ציוד תקני, כאשר באירופה תוצע גם תיבה ידנית (והמנוע לא יהיה תואם-אתנול).
מקור מערכת ההנעה הכפולה אינו ידוע, אך ברור כי היא תהיה מבוססת הנעה אחורית עם אחוז קטן יחסית של הכוח מופנה לגלגלים הקדמיים – משהו דומה לפורשה 911 קאררה 4.
בשלב זה הפרוייקט עדיין מתכנה F151, ולא ידוע לנו אם נקבע שם למכונית. אבל אין ספק כי היא גורמת לקונפליקט גדול בתוך פרארי ומחוץ לה. אתמול כבר סיפרנו לכם על עזיבתו של ז'אן טוד, והנה עוד שמועה מעניינת שהגיעה אלינו בהקשר זה. אחת הסיבות לעצם ההחלטה של הליכה על רכב-פנאי היא הסכם פיצויים סודי בין מקלארן לפרארי, לפיו שולם לפרארי סכום עתק – ככל הנראה לא פחות מ-25 מיליון דולר – על-ידי מקלארן כדי למנוע תביעה משפטית ענקית בעקבות פרשת הריגול שהסעירה את עולם הפורמולה 1 בשנה שעברה. תשלום זה הועבר במלואו לתקציב הפיתוח של הדגם החדש, בניגוד לדעתו של טוד שרצה להשקיעו בפעילות הפורמולה 1 של פרארי.
עוד שמועה, פחות חד-משמעית, קשורה גם היא לספורט מוטורי. גורמים מסוימים בפיאט מספרים כי יש סיבה נוספת לפיתוח ה-F151 (ולממדיה הקומפקטיים): רצונה של פרארי להרחיב את פעילותה הספורטיבית. המקורות הללו מדברים על תכנית סודית להשתמש ב-F151 כבסיס למכונית מירוץ ב... WRC. מבחינה טכנית לא אמורה להיות בעיה מיוחדת לעשות זאת (סוזוקי, למשל, משתמשת ברכב-הפנאי הקומפקטי SX4 כבסיס למכונית WRC; ה-SX4 הוא למעשה זהה מכנית לפיאט סדיצ'י, פיאט היא בעלת הבית של פרארי... ודי לחכימא ברמיזא).
מה שברור הוא שעוד נשמע הרבה על הסיפור הזה. צפו לזיקוקים בפורומים של אוהדי פרארי, שם כבר החלו להשמע איומים בנוסח ^נשרוף את המועדון^.
דיון לוהט במיוחד כבר החל באתר ^פראריצ'ט^ רב המשתמשים, וגם
כאן.