לפני כשלושה שבועות הראינו לכם איור-טיזר שפרסמה יונדאי לקראת תערוכה ז'נבה. אתמול, בפתיחת התערוכה, הוצג הדבר האמיתי: רכב התצוגה HED-5 שזוכה גם לכינוי i-Mode. כפי שסיפרנו לכם בפרסום הקודם, מדובר במוביל-נוסעים ידידותי לסביבה המיועד ל-6 נוסעים אשר עושה שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, ומציע תא נוסעים גמיש ורב-תכליתי. מה שאנו יכולים להוסיף עכשיו הוא כי בפרוייקט שותפות מספר חברות טכנולוגיה מובילות כמו יצרנית החומרים המתקדמים הגרמנית Bayer – שם שנתקלנו בו בעבר במכוניות-קונספט אחרות – וחברת האלקטרוניקה הקוריאנית LG. באייר סיפקה חומרי מרכב פלסטיים המחליפים מתכת וזכוכית, והמאפשרים חסכון במשקל וגמישות בייצור, וכן צבעים מבוססי-מים היודעים לתקן את עצמם. LG תרמה מערכת בידור ההופכת את תא הנוסעים להמשך והרחבה של הבית הדיגיטלי. הנוסעים יוכלו לבדר את עצמם, להנות ממוזיקה ולתקשר עם העולם כאילו ישבו בביתם. המערכת מאפשרת צפיה בסרטי וידאו דרך מסכים עיליים, גישה מלאה לאינטרנט, וכוללת תקשורת אלחוטית פנימית לתפעול המחשבים, משחקים, אזניות וכן הלאה. חברת Keiper סיפקה את המושבים המסתובבים, עם יכולת לשנות את צורתם באמצעות מערכת פנימית. השורה השלישית מחליקה לאחור כדי ליצור "מרכז חברתי" מרווח כאשר המושבים הקדמיים מסובבים לאחור. אבל אולי הפרט הרלבנטי ביותר ב-i-Mode הוא המנוע: טורבו-דיזל חדש ומתקדם המכונה R, בנפח 2.2 ל', עם גדישה דו-שלבית. האויר עובר קודם כל דרך מגדש לחץ נמוך, ולאחר מכן – מגדש לחץ גבוה. התוצאה המרשימה היא 215 כ"ס, תפוקה הקרובה ל-100 כ"ס לליטר, יחד עם מומנט מירבי ענק של 47 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית 6 הילוכים. מיותר לציין כרי המנוע עומד בכל תקנות הזיהום המוכרות לאדם. יונדאי מצהירה כי דור ה-R יצא לשוק בשנה הבאה בגרסה בסיסית עם מגדש יחיד, ואילו הגרסה כפולת-המגדשים תופיע במחצית השניה של 2011.