אחרי הסערות שהתרגשו עלינו בשבועות האחרונים, זכה ראלי החורף מבית "מסע מעולם אחר" של גדי צוקר למזג אויר מושלם – שמש מלאה, לא חם מדי; גשמי הברכה הידקו את שבילי הנגב שהיו כמעט נטולי אבק, ואפילו מרבדים ירוקים ניתן היה לראות פה ושם. ולכן חבל שרק מעט צוותים (21, אם לדייק) הגיעו לאירוע – אם אלו צוותים שנמצאים בחו"ל או מתכוננים לקראת תחרות "באחה איטליה", ואם צוותים אחרים שלא הגיעו בשל תקלות טכניות. אולי גם סמיכות האירוע לתחרות בשבוע שעבר לא עזרה. בהיעדר הצוותים התחרותיים הנוכחות המצומצמת של הצוותים המשפחתיים בלטה עוד יותר. יחד עם זאת, ניכרה השתתפות של צוותים חדשים וחסרי נסיון, שהגיעו לתוצאות מכובדות.
התפריט עצמו היה במתכונת מעט שונה הפעם: במקום מסלול מעגלי כרגיל, בחרו גדי ויענקל'ה בביצוע כפול של אותו מסלול, אולם במקום שתי הקפות זהות נדרשו המשתתפים לבצע את המסלול פעם בכיוון הלוך ופעם בכיוון חזור. תוצאות האירוע חושבו לפי הזמנים המצטברים של שני המקצים. אף ש-"על הנייר" מדובר באותו מסלול, קיים שוני רב בתוואי בין כיווני הנסיעה. כך למשל, מדרגות אותן תיקלו הנהגים בעליות לערד הפכו למדרון דרדרתי פשוט יחסית בכיוון חזרה, וחריצים ומכשולים אחרים שמושפעים מכיוון זרימת מי גשמים ושטפונות נראים אחרת לחלוטין בכיוון ההפוך.אבל גם אם מבחינת הנהגים תוואי השטח שונה מאוד בין הכיוונים, עבודת הנווטים קלה בהרבה בדרך חזרה לאחר שהציר כבר נלמד ונבדק.
מסלול הניווט בן כ- 80 הקילומטרים בכל כיוון יצא מפאתי באר-שבע לכיוון דימונה, ומשם מזרחה וצפונה עד למנחת המטוסים הנטוש בערד. לאחר ההגעה לערד התבצעה הפסקה של שעה וחצי עד להגעת אחרוני המשתתפים, ואז הוזנקו הצוותים בכיוון חזור כאשר סדר נקודות הציון מתהפך. בדרך, עברו המשתתפים בשבילים שחלקם מוכרים היטב מאירועים קודמים, אולם נוספו גם כמה מקטעים חדשים יחסית. מדובר בשבילים חרוצים היטב, כמו גם כמה קטעים טכניים למדי, מה שהוריד את המהירות הממוצעת לכ- 60 קמ"ש.
הדיעות לגבי מסלול ה- "הלוך ושוב" היו חלוקות. בחלקו הראשון של המסלול סבלו רב המשתתפים ממספר בעיות במסלול הניווט, והמחסור בתחרותיות בשילוב עם התוואי שובר השיניים (והמתלים) לא ממש עוררו את המשתתפים לנהוג "על הקצה". מצד שני, בדרך חזרה כשהמסלול כבר היה מוכר וצפוי, כל המשתתפים נהנו עד מאוד – וחדוות הנהיגה הביאה לשיפור משמעותי בזמנים...
חרף התוואי הקשה כמעט ולא נרשמו נזקים מכניים, למעט צוות "שירותי רכב אלקנה" ששבר משולש, אולם המשיך עד לערד והספיק לבצע תיקון חירום ולהגיע בזמן לזינוק לכיוון חזור... מאוחר יותר עצר הצוות לסייע לרכב אחר שנטה על צידו קצת יותר ממה שמרשים חוקי הפיזיקה המקובלים ועל כך מגיע להם צל"ש. יש לציין, שבתדריך ציין גדי (כנראה בעקבות מחלוקות שהיו בעבר באירועים שונים) כי צוותים שעוצרים לעזור לצוותים אחרים לא יזכו לבונוסים או הנחות כלשהם, אלא אם כן עצרו להגיש עזרה לפצועים (ואז חובה לעצור ולסייע). צוותים נוספים שלא הצליחו לסיים היו ניצן ואורית שקל (בצוות משפחתי הפעם) שפרש באזור דימונה בשל תקלה חשמלית, וגם הבאגי של ארז אברמוב לא הצליח לסיים עקב דיפרנציאל שהחליט לחפש את עצמו במדבר...
המנצח הכללי באירוע היה רוכב הטרקטורון (ופודיומיסט קבוע) יובל שרון. באופן שנשמע קצת כמו דז'ה-וו "התעורר אצלו פיוז" יומיים לפני האירוע, ותוך יום הכין לו רמי מחברת עופר-אבניר, יבואני טרקטורוני קאן-אם, טרקטורון חדש לחלוטין – DS450 מגניב לגמרי עם הזרקת דלק, שלדת אלומיניום ומשקל "רטוב" של 156 ק"ג בלבד! הטרקטורון (כמעט ללא שיפורים) יצא ממחסני החברה ממש בסוף יום העבודה ערב התחרות, והדרך הלוך במסלול היוותה פחות או יותר את ההרצה למנוע. יובל מספר שהמשקל הקל הופך את הטרקטורון לדבר שונה לגמרי לעומת ה-DS650 הרגיל שלו והטרקטורונים הכבדים האחרים להם הוא רגיל, וחרף המנוע הקטן יחסית מדובר ביכולות מצוינות ומשופרות בהרבה, בעיקר בקטעים הטכניים.
ראש-בראש עם יובל היו רז והלל. בהיותם המשתתפים היחידים בקטגוריית T1 המקצועית היה עליהם רק לסיים כדי לקבל את הגביע... ואכן, בכיוון הלוך קשה לומר שהם הוציאו את המקסימום האפשרי מהפאג'רו מרוץ הצהוב; הם עצרו לדקותיים לבדוק רעש מחריד מתחתית הרכב שהתברר כסתם אבן שנתקעה בקליפר, והגיעו למנחת בערד זמן קצר אחרי יובל. בכיוון חזור הם כבר השתחררו ונסעו מהר הרבה יותר, כשהם מגיעים כשש דקות וחצי לפני יובל, אולם בחישוב הסופי הפער לא הספיק להם כדי לנצח בכללי.
בקטגוריית T2 הגיעו ראשונים הצוות של תום (הבן) בריל שנהג ברכב של אביו יחד עם הנווט הקבוע של איציק, חזי בצלאל. בהופעת בכורה הרשים תום בנהיגה אגרסיבית ומדויקת וזמנים צמודים למובילים. אנו מקווים כי הופעה זו של תום תהפוך לשגרה. במקום השני הפתעת האירוע – משפחת נפתלי בפאג'רו הותיקה ששימשה בזמנו את גיל ספורט, בה נהג האב גבי וניווט רגב בן ה- 13 שזה אירוע הניווט הראשון שלו אי פעם! השניים התגברו (מלאי חיוכים) על תקלות טכניות במחשב הניווט ועל תקר, והגיעו לקו הסיום לפני צוות אוטווויק של אלון אסולין שבשל תקלה טכנית ברכבם הרגיל נאלץ להשתתף עם פאג'רו סטנדרטי לחלוטין.
בקטגורית ג'יפים הכללית הגיעו איציק אסולין ואלעד רחמים למקום הראשון ללא דרמות מיוחדות, כשאחריהם צוות שירותי רכב אלקנה (ערן גוב ואהוד סבן) וצוות שחר מאלדבסקי.
סך הכל אירוע מצומצם יחסית וכמעט נטול דרמות, אך למרות הכל המשתתפים הגיעו לסוף המקצה השני (חזור) עם חיוך רחב.
סיכום התוצאות
T1 ג'יפים מקצועית
1. רז היימן והלל סגל
T2 ג'יפים מקצועית
1. תום בריל וחזי בצלאל
2. נפתלי גבי ורגב
3. אלון אסולין
ג'יפים כללי
1. איציק אסולין ואלעד רחמים
2. ערן גוב ואהוד סבן
3. שחר מאלדבסקי
טרקטורון מקצועי
1. יובל שרון (מנצח כללי)
2. קובי מאיר
3. אלי אוחיון
טרקטורון חובבים
1. ששי חבשוש
2.בני יוסף
אופנועים A
1. זיו אבידן
2. ברוך קורוניו
3. יותם זלטוגורסקי