אפשר להניח במידה גבוהה של סבירות כי אוהדי לנצ'יה הם קבוצה ההולכת ומתמעטת. המותג האיטלקי הותיק ועטור-התהילה הזה לא ממש השביע אותם נחת מאז התקופה הרחוקה, לפני שני עשורים, בהם שלטה האינטגרלה ביד רמה באליפות הראלי העולמית. אבל הימים ההם בהם מגזיני רכב אהבו להשתמש בכותרות בסגנון 'מחץ הדלתא' חלפו ועברו, שלא לדבר על הימים בהם לנצ'יה היתה שם נרדף לחדשנות טכנולוגית. לנצ'יה – בואו ונקרא לקשיש הגריאטרי בשמו – הפכה למותג עייף שמציע בעיקר מכוניות פיאט בלבוש מצועצע ומחיר יקר, כאשר נסיונות ליצור מכונית עצמאית (ע"ע תזי) היו לא יותר (ולא פחות) מנלעגים.
אתמול נחשפה לראשונה המכונית שאולי, ואנחנו באמת מתנסחים בזהירות, מהווה צעד ראשון בדרך לקאמבק של לנצ'יה. לצורך כך גויס – איך לא – שמה של הלנצ'יה שחקוקה יותר מכל בזכרונם של אלו שעדיין שומרים אמונים לגחלת הקרה: דלתא. הבסיס המכני עדיין שייך לפיאט, ובימינו אנו כמובן שלא ניתן להעלות על הדעת משהו אחר: איש לא יעז לקוות שלנצ'יה תפתח מכונית עצמאית. הדלתא החדשה שתוצג בתערוכת ז'נבה, אם כן, משתמשת בפלטפורמה מוארכת של הפיאט בראבו, עם בסיס גלגלים של 2.70 מ' – בדיוק 10 ס"מ יותר מהמקור. האורך הכללי הוא 4.50 מ', 17.5 ס"מ יותר מהבראבו וקצת מותח את ההגדרה של האצ'בק 5 דלתות. בהקשר זה, הדלתא החדשה מבוססת עיצובית על הקונספט
דלתא HPE מתערוכת פריז 2006 – ומשמעות האותיות HPE היא High Performance Estate, דהיינו סטיישן-ביצועים. אם תרצו, תוכלו לקרוא לדלתא החדשה "ספורטוואגון" ולא נכעס עליכם. כך או כך, לנצ'יה מבטיחה מרחב-פנים יוצא דופן לקטגוריית המשפחתיות, גם בזכות ממד רוחב של 1.80 מ' וגובה של 1.50 מ'.
העיצוב, יש לומר, לא מפיל אותנו. במבט מאחור, במיוחד, צמד הפנסים האנכיים המוארכים שהם סימן-היכר של לנצ'יה גורמים למכונית להראות קצת כמו שילוב שלא כדרך הטבע בין וולוו C30 ליונדאי i30. אבל זה לא ממש יפריע לנו אם יתברר שהמכונית נוסעת כמו שצריך, נשמעת כמו שצריך, ולא מהווה סתם עוד העמקה של הקבר שכורה לנצ'יה לעצמה בעקביות בשנים האחרונות. במלים אחרות, אם התוצאה הסופית תהיה סתם עוד דוגמה לתראו-כמה-כסף-אנחנו-יכולים-לדרוש-על-פיאט-בתחפושת, הרי שלא השגנו כלום. נחכה ונראה.
על כל פנים, לנצ'יה איננה מפרטת יותר מדי על הצד המכני של הדלתא החדשה אך מספרת כי המנועים יציעו בין 120 ל-200 כ"ס (דהיינו, החל מ-1.4 ל' טורבו 'T-ג'ט' ועד 2.4 ל' טורבו-דיזל), עם תיבות 6 הילוכים – ידנית, רובוטית או אוטומטית. עוד בצד המכני תציע המכונית מיתלים אדפטיביים. רמת האבזור תהיהכמובן גבוהה, ואפשר לנחש שגם רמת המחירים. לגבי כל היתר – נמתין לתערוכת ז'נבה בעוד כחודש, ולהשקה בפועל שמיועדת להתרחש באמצע השנה, עם הרבה תקווה אבל גם לא מעט ספקנות.