אתמול בלילה הוסר הלוט מעל מכוניתה החדשה והסופר-חשובה של יגואר, היגואר XF – לא לפני שכמה אתרים אמריקאיים בעלי אצבע להוטה על המקלדת שברו את האמברגו ופרסמו תמונות עוד קודם לכן. היגואר XF היא גרסת הייצור של
הקונספט C-XF מתערוכת דטרויט האחרונה, ובמקרה הנוכחי זו דוגמה מצויינת לפערים שעלולים להיות בין רכבי תצוגה למכוניות הסדרתיות המתבססות עליהם. היגואר XF הרבה פחות דרמטית מה-C-XF, ולמעשה מבחינה עיצובית קשה להכתיר אותה כהצלחה מסחררת; אבל אין ספק שהיא מצליחה היטב במשימה אחת חשובה, אולי החשובה מכולן: להציג פנים חדשות ביגואר (^שפת עיצוב חדשה^ הוא הביטוי המקובל) ולהתנתק מהעבר. הטענה הגדולה ביותר נגד עיצובי יגואר האחרונים (פרט אולי ליגואר XK) היא העדר החדשנות, ההצמדות המיותרת למסורת.
כמחליפת ה-S-טייפ, היגואר XF מיועדת להיות הדגם הנמכר ביותר של יגואר וככזאת היא אמורה לעמוד בציפיות גבוהות ולהוציא את יגואר משפל המכירות הנוכחי שלה. צריך לקרוא היטב את ההודעה המפורטת לעיתונות כדי לגלות את הנקודות העיקריות, והרי הן לפניכם ללא סדר מיוחד:
• שימוש בהליכי תכנון ממוחשב מתקדמים אפשר להגיע למרכב בעל יעילות אוירודינמית שהיא הגבוהה ביותר אי-פעם אצל יגואר, עם מקדם גרר של 0.29.
• תא נוסעים חדש לגמרי (ולפי הצילומים באמת מוצלח), עם חומרים חדישים ויותר עץ אמיתי מכל יגואר מאז שנות ה-60. דגש על תכנון נקי ופשוט.
• בורר הילוכים רוטורי המכונה JaguarDrive (ומזכיר את ממשקי התפעול i-Drive ודומיו – אבל יעודו רק לברור הילוכים. שאר הפונקציות מטופלות באמצעות מסך-מגע). במצב רגיל הבורר שקוע, אך מתרומם עם ההתנעה (לחצן ההתנעה מהבהב באדום עם הכניסה לרכב...). גם פתחי האוורור, שבמצבם הסגור יוצרים משטח אחד עם הדשבורד, מסתובבים ונפתחים עם ההתנעה.
• שימוש רב בתאורה רכה מקומית ליצירת אווירה בתא הנוסעים.
• פתיחת תא כפפות ושליטה על תאורת פנים באמצעות חיישני קרבה, טכנולוגיה המכונה JaguarSense – המופיעה כאן לראשונה במכונית כלשהי.
• אפשרות לשליטה קולית על מרבית הפונקציות.
• אופציות לבקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בקרת שטחים מתים על בסיס רדאר, ומצלמהאחורית לסיוע בחניה (בנוסף לחיישני חניה אחוריים סטנדרטיים).
• בלוטות', iPod וכו'.
• חיישני הולכי רגל להקטנת הפגיעה בהם באמצעות הזזת מכסה המנוע על-ידי הפעלה פירוטכנית.
• בסיס גלגלים זהה ל-S-טייפ, 2.91 מ'; היגואר XF רחבה יותר, ומנצלת טוב יותר את מרחב הפנים.
• תא מטען עם נפח מוגדל ל-540 ל', אם מוותרים על הגלגל הרזרבי הקומפקטי ומסתפקים בערכת תיקון. נשיאת הגלגל הרזרבי מקטינה את הנפח ל-500 ליטרים מכובדים.
• מיתלים חדשים על בסיס אלו של היגואר XF, עם רכיבי אלומיניום.
• ארבעה מנועים מוכרים: בנזין 3.0 ל' V6 עם 240 כ^ס, 4.2 ל' V8 אטמוספירי עם 300 כ^ס, 4.2 ל' עם מגדש על ו-420 כ^ס, וטורבו-דיזל 2.7 ל' V6 עם 207 כ^ס. כל הדגמים עם תיבה אוטומטית 6 הילוכים עם תפעול ידני בצמוד להגה. ה-V8 המוגדש מאיץ ל-100 קמ^ש ב-5.4 שניות.
• הצגה בפרנקפורט, תחילת מסירות במרץ 2008.