אין ספק, טויוטה סוחטת את כל תשומת הלב האפשרית לדור העשירי של הקורולה, ובצדק – זו המכונית שעומדת לא רק בליבת המכירות, אלא אולי גם בליבת התדמית של החברה. המכונית הנמכרת ביותר בהיסטוריה (אם כי רק השם מקשר בין הדורות השונים) שהפיצה בעולם את מוניטין האמינות והסולידיות המאפיינים את תדמית החברה. ועם 850,000 יחידות שנמכרו ויוצרו ברחבי העולם ב-2005, הקורולה היא הרבה יותר מעניין תדמיתי בלבד.
עכשיו, אחרי שנחשפה
הגרסה היפנית, ואחרי שזכינו
להצצה ראשונה לגרסה האירופאית, מגיעה ההודעה הרשמית והמלאה לעיתונות, ובין שלל המלל והנתונים הטכניים עולה הפתעה אחת – נראה כי טויוטה השקיעו מאמץ אמיתי בהפיכת הקורולה למכונית הקורצת גם לחובבי ההגה, ולא רק לסופרי האפונים ושונאי המוסכים. או כמו שהם מנסחים זאת בעצמם: ^לפטור את הקורולה מתדמית המכונית הטובה אך נטולת הקסם^. זה הם אמרו, באמת...
ובכל זאת, קצת פרטים – הקורולה האירופאית ארוכה יותר מהדור הנוכחי (ומהגרסה היפנית) ב-13 ס^מ ומעמיד את ממד האורך על 454 ס^מ. הגובה – 147 ס^מ – לא השתנה, בניגוד למגמה הנוכחית, ולמרות שבסיס הגלגלים (260 ס^מ – קצר ביחס לדור האחרון של המשפחתיות) גם הוא לא השתנה, טויוטה טוענים כי המרחב לנוסעים השתפר. ממד הרוחב לא נמסר, אולם מפשק הגלגלים התרחב בחמישה ס^מ משמעותיים ל-176 ס^מ. במרכב תומכים מתלים חדשים בתצורת מקפרסון מלפנים וקורת מתח מאחור. תוספת האורך תורמת להגדלת נפח תא המטען (אם כי נתון מדויק לא נמסר) שהינו גם רחב וגבוה יותר מתא המטען של הדור הנוכחי. נפח תאי האחסון בתוך תא הנוסעים הוגדל, ועומד על כ-19 ל' ב-15 תאים שונים.
ההודעה הרשמית לעיתונות שופכת אור גם על היצע המנועים הרלבנטי עבורנו, או יותר נכון – היצע המנוע... הדור העשירי של הקורולה זוכה למנוע 1.6 ל' חדש עם תזמון שסתומים משתנה גם לשסתומי הפליטה (ולא רק ליניקה, כמו בנוכחי) מה שתורם לעליית ההספק ל-124 כ^ס ועלית המומנט ל-16 קג^מ מכובדים. למרות שההודעה לעיתונות מספרת על זמינות כח טובה יותר בסל^ד נמוך ובינוני, שיא המומנט הנ^ל מתקבל רק ב-5,200 סל^ד גבוהים מאוד, פחות מ-1,000 סל^ד לפני שיא ההספק.
למי מקוראינו שגר בחו^ל, או למקרה שמישהו ביוניון מוטורס יחליט לשנות לחלוטין את המדיניות, נספר כי שאר ההיצע כולל מנוע 1.4 ל' המפיק 97 כ^ס, מנוע דיזל בנפח זהה המפיק 90 כ^ס ומנוע דיזל חדש בנפח 2.0 ל' המפיק 125 כ^ס.
ומה לגבי תיבות ההילוכים? החדשות, כנראה, לא טובות – התיבה הלא-ידנית היחידה שתוצע היא תיבה רובוטית, או MoltiMode בטויוטית, עם שליטה ממשוטים מאחורי ההגה. נקווה שמחלקת המחקר של הענק היפני הצליחה ללמוד דברים חדשים מאז הצגת היאריס...
לגבי העיצוב הדינמי בעל הקווים החזקים שטויוטה מתגאים בו... תשפטו אתם (מהתמונות המעטות שפורסמו...).