יום שישי בלילה, באחד האורחנים בדרום, הזכיר תמונות של ביבואק בדאקאר – מדבר שחור מסביב ובאמצעו פעילות רוחשת סביב כלי רכב מורמים על ג'קים – זה מחליף בולמם שנשבר, ההוא מנסה להכניס למקומה ציריה סוררת והשלישי מפשפש בקרבי המנוע בניסיון לאתר את הגורם לגמגומים בהם נתקל במהלך התחרות. כמעט כל הכלים דרשו מידה זו או אחרת של טיפול ופינוק בסוף היום הראשון של ^באחה ישראל 2006^ האירוע הסוגר של עונת 2006 של ליגת ראלי רייד. אומנם המשתתפים לא כיסו באותו יום מרחק גדול – בין 70-90 ק^מ בסך הכל, לפי הקטגוריה, אך היה מדובר במספר הקפות של קטע קצר, כך שאלמנט הניווט כמעט והתבטל לחלוטין והמהירויות (והעומסים על המכוניות) היו גבוהות. מעניין מה היה קורה אם אנשי רשות שמורות הטבע לא היו מבקשים מנועם, לפנים משורת הדין, להתחשב באוכלוסיית הצבאים והראמים באזור (שאינו מוגדר כשמורת טבע) והמסלול לא היה מאבד מחצית מאורכו. גם כך נאלצו שני באגים (או בשמם הרשמי – T2 2X4) לפרוש בשל תקלות בלתי ניתנות לתיקון ומשתתף נוסף עוד ניסה לזנק ליום השני אך נאלץ לפרוש כבר בתחילת המסלול.
היום השני היה דומה יותר למוכר בזירת הראלי המקומית – מסלול באורך 235 ק^מ (לקטגוריות הבכירות. הקטגוריות העממיות זכו גם הפעם להנחה קלה) שלקח את המשתתפים דרום ומערבה מאזור צומת כושי, דרך שטחי האש של שיזפון ובאלי^ש אל הגבול המצרי ואז בחזרה דרך שמורת הנחלים הגדולים אל נקודת הזינוק. מזג האוויר היה נאה והראות טובה, אבל אופי השטח – שבילי פודרה זרועי אבנים ועתירי חריצים המשיכו לגבות מחיר כבד מכל המשתתפים, הופכים את היום למסע הישרדות יותר מכל דבר אחר.
ראשון לפרוש היה איציק בריל, שתקוותו כי בעיות המנוע ייעלמו להן ביום השני לא התממשו. אחריו נתקלו גם הילל ורז בבעיה במנוע, והם נאלצו לחזור לנקודת הסיום לאחר שאספו פחות ממחצית הנ^צ (מה שלא מנע מהם מקום ראשון נוסף – ככה זה כשאתה היחיד בקטגוריה). ארז אברמוב סבל מהאבנים שקרעו לו צמיג אחר צמיג והשאירו אותו תקוע סמוך לגבול המצרי כמעט שעה, עד להגעת צוות הסיוע, איציק אסולין נאלץ להסתפק בגביע שהביא אחיו אלון (שנהנה מיום נטול תקלות כמעט בפאג'רו הוותיק – הכלי הישן ביותר בזירה כיום), אחרי שסבל מרצף תקלות – את הבולם שנשבר וקרע צינורית בלמים עוד הצליח צוות הסיוע לתקן, אולם רדיאטור שפרש עמוק בתוך השטח אילץ אותו לפרוש. גם צוות אוטו-סרטינה סבל משפע תקלות, שהחמורה בהן היא משאבת מים שהפסיקה לתפקד לקראת סיום המסלול, אולם הם עדיין הצליחו לנצח בדו-קרב המכשולים עם ארז ולטפס למדרגה הראשונה בסוף היום.
אבל על המחסור באקשן בקרב הקופסאות מרובעות הגלגלים פיצו, בגדול, רוכבי האופנועים והטרקטורונים – גם בכמות וגם באיכות. ובינם התבלטו, כמו תמיד, ערן וולנברג ואופיר לוק שקבעו קצב חסר תחרות, רוכבים כתף אל כתף לאורך כל המסלול. גם אחרי יותר ממאתיים ק^מ הפרידו בינם בקושי מאתיים מטרים – מדהים. על המהירות הבלתי נתפשת שלהם תעיד העובדה שלמרות שעוכבו ע^י רכב צבאי ליותר מרבע שעה (ככל הנראה מבריחי הסמים התחילו להשתמש באופנועי שטח בזמן האחרון כתחליף לסובארו טנדר המסורתי), עדיין הקדימו את כל שאר המשתתפים (אלון אסולין, רכב השטח הראשון שסיים, הגיע כמעט חצי שעה אחריהם!).
הסתיימה עוד עונת ^ראלי רייד^, שהמשיכה את מגמת הגברת התחרותיות ושיפור רמת הארגון – שתי מטרות מוצהרות של נועם הימן (אם כי ככל הנראה האס^ל – אווירת סוף ליגה – גרמה לו לעגל קצת פינות באירוע האחרון, בעיקר בכל נושא העונשים למשתתפים העוברים על התקנות). נשאר רק לקוות כי את העונה הבאה יהיה אפשר לפתוח עם ספורט מוטורי חוקי למהדרין, שאינו תלוי בגחמות פקיד משטרה זה או אחר.
תוצאות
אופנועים מקצועי:
1.ערן וולנברג ספין/מישלין KTM 525
2.אופיר לוק ברווז/מישלין KTM 520
3.מוסא
אופנועים מתחילים:
1.עובד בכר קיבוץ בארי KTM 525
2.נסי פרידמן ערן אופנועים
3.רפי דנטה + יניב רווה הוד גינון/ רווה סוכנויות KTM 450 + WR 426
ג'יפים מקצועי T2:
1.אלון אסולין + אייל עובדיה אוטוויק מיצובישי פג'ארו
2.גל שחם + ארנון הלחמי דרך הים מיצובישי פג'ארו
3.ניצן שקל + גיא כץ טלפארמה מיצובישי פג'ארו
ג'יפים אב-טיפוס 4X4 T1:
1. רז הימן + עומרי סגל ליוגב/תנועה – מערכות מחשוב וניווט פג'ארו
ג'יפים אב-טיפוס 2X4 T1:
1. לירן סברוב + אייל אפרתי אוטו/סרטינה באגי סונומה
2. ארז אברמוב + יינון רובינשטיין ארז ריידר באגי
טרקטורונים:
1. יובל שרון עופר/אבניר בומברדייה באחה 650
2. אלי אוחיון עופר/אבניר בומברדייה באחה 650
3. ברק ממן ערן אופנועים באחה 650
טרקטורונים מתחילים:
1. דדי שפרונץ א.ד מוצרי תעבורה באחה 650
2. בן רובינשטיין באחה 650
ג'יפים סטנדרטי:
1. איציק אסולין + אלעד רחמים אוטווויק מיצובישי מגנום
2. עופר קוקוס + נעם שמיר אוטוויק מיצובישי פג'ארו
ג'יפים מתחילים:
1. עופר בן יעקב + צחי בן-ארי נדיר מיצובישי פג'ארו
2. אורי גרוס + ערן שני אפ^ק/ג'יפוהוליק ניסאן טראנו
אלופי העונה:
אופנועים מקצועי - אופיר לוק צוות ברווז/מישלין
אופנועים מתחילים - רפי דנטה צוות הוד גינון
טרקטורונים - יובל שרון צוות עופר-אבניר/בומברדיה
ג'יפים אב-טיפוס 2X4 T1 - ארז אברמוב ויינון רובינשטיין צוות ארז ריידר
ג'יפים אב-טיפוס 4X4 T1 - רז הימן והילל סגל צוות ליוגב/תנועה -מערכות מחשוב וניווט
ג'יפים מקצועי T2 - אלון אסולין ואייל עובדיה צוות אוטוויק
ג'יפים סטנדרטי - רועי שפירא וגדי שטייף צוות אראן/חולון מוטורס
ג'יפים מתחילים - עופר בן יעקב וצחי בן ארי צוות נדיר