ראלי קפריסין. כל כך קרוב, אבל כל כך רחוק. באי הקטן הזה מצליחים מדי שנה להרים מרוץ ראלי מקצועי לעילא במסגרת אליפות העולם, וכל שנותר לנו הוא לקנא (או לבצע לשם גיחה קצרה). לצערנו, השנה היא שנתו האחרונה של ראלי זה במסגרת אליפות העולם. החל מהשנה הבאה הוא יוחלף, יחד עם ראלי טורקיה וראלי אוסטרליה, באירועים שיתקיימו בנורבגיה, אירלנד ופורטוגל.
סבסטיאן לואב ניצח בדרכי העפר המפותלות והאיטיות של קפריסין בשנתיים האחרונות, והיה בלתי מנוצח גם השנה. בדיוק כפי שזכינו לראות לאורך כל העונה, נהגו לואב וגרונהולם בקצב משלהם גם בקפריסין. שני הנהגים הללו מהירים מחבריהם באופן כל כך משמעותי, עד כי ברור לחלוטין כי אם לא יסבול אחד מהם מתקלה או תאונה מסוימת (הכוונה לגרונהולם, כי ללואב זה פשוט לא קורה), יתייצבו שניהם על המקומות הראשונים בפודיום, כאשר הניחוש נוגע רק למי ראשון ומי שני. (וכאן יש לתקן ולומר כי פעמיים השנה הצליח סורדו לגבור על גרונהולם ולהתייצב לפניו על הפודיום). גם לאורך ראלי זה שיחקו מרקוס וסבסטיאן פינג-פונג של ניצחונות, כששניהם נכנעים פעם אחת בלבד לסולברג בתחילת היום הראשון. כמעט בכל סטייג' ההפרשים ביניהם היו זעירים ועובדה זו, יותר מהכל, מוכיחה עד כמה שניהם נוהגים הכי מהר שאפשר.
מוביל הראלי בסוף היום הראשון היה דווקא גרונהולם, בהפרש של 6.4 שניות בלבד מיריבו. אך גרונהולם איבד את ההובלה לאחר שהסתחרר בסטייג' 14, ולא זכה בה יותר. בקטע 15 הוא הפסיד ללואב כ-20 שניות עקב בחירת צמיגים שגויה ומשם לא הצליח לצמצם את הפער. ואם זה מזכיר לכם את ראלי יפן שהתקיים לא מכבר, אתם זוכרים נכון. הוא סיים את הראלי 21.2 שניות בלבד אחרי לואב. ההפרש בין לואב לגרונהולם בטבלת האליפות התרחב ל-35 נקודות. עם עוד ארבעה אירועים לפנינו, נראה כי כבר באירוע הבא יוכתר לואב בשלישית.
מיקו הירבונן מצא את עצמו, שוב, בעמדה חסרת סיכון. בסוף היום הראשון הוא נשאר כדקה ומחצה אחרי המוביל וכחצי דקה לפני מנפרד סטוהל שדלק אחריו. עם התפתחות הראלי המרחק לשני הכיוונים גדל והירבונן חזר להתחרות כנגד עצמו, כאשר המקום השלישי מובטח לו אם לא יעשה טעות. כרגיל, הוא נהג באופן מחושב ובטוח והשלים את הראלי בהצלחה, כשהוא מוסיף פודיום חמישי לרשימה השנתית. למרות זאת הוא טען שהסיבה שלא סיפק זמנים טובים יותר הייתה פשוט בחירות לא נכונות לכיול המכונית.
באשר לסטוהל, הוא הוביל את ה-307 שלו לאורך הראלי בו זכה במקום השני בשנה שעברה, כשבראשו הרצון לשחזר את הישגו הטוב בקריירה. בסוף המרוץ הוא נאלץ להסתפק ברביעי, אך היה מרוצה בהחלט. טוני גרדמייסטר, בקסארה פרטית, התחיל את הראלי נפלא והתמקם שלישי לאורך היום הראשון, עד שספג פנצ'ר והתדרדר בסוף היום למקום השביעי. ביום השני הוא חזר למקום החמישי ונשאר בו עד הסוף.
הנינג סולברג, נהגה של OMV פיז'ו, הציג זמנים מעולים במהלך היום הראשון אך בסופו הסתנוור מהשמש ועף מהכביש. הוא המשיך למחרת תחת חוקי סופראלי כשהוא מאבד 5 דקות, רק בשביל לסבול מעוד תקלות שונות ומשונות: מים חמים החלו לנזול על הרגליים שלו ושל הנווט שלו, הבלמים שלו נגמרו, הדיפרנציאל חרק ולסיום – הדלת של הנווט שלו נפתחה במהלך סטייג' 19 וסירבה להיסגר. למרות כל אלו הוא סיים במקום השישי.
קסאוויר פונס, פעם נהגה השני של קרונוס וכיום ללא יכולת לספק לה נקודות יצרן (עקב מינויו של סורדו לנהג השני באמצע העונה), נהנה מחוסר הלחץ והתמיד בזמנים מצוינים עד הסוף. הוא היה אמור לסיים שישי אך בלם יד תקוע עיכב אותו בדרך לנקודת הביקורת האחרונה והוא ספג עונש של 5 דקות, שדרדר אותו בדירוג למקום השביעי בלבד. אחיו של הנינג, פעם-אלוף-עולם-פטר, סבל מתקלה בסטייג' 7: הוא איבד את כל ההילוכים חוץ מאחד וקירטע לאורך הקטע כשהוא מאבד כחמש דקות ליריביו הגדולים. ביום השני הוא חזר לעצמו והתמיד עד למקום השמיני סוגר הטבלה, כשהוא יורד מיקום בסטייג' האחרון עקב בעיות נוספות.
ומה עם דניאל סורדו? הוא סבל מתקלה במנוע בסטייג' 7, לא יכל להמשיך, איבד זמן לפי חוקי סופראלי וחזר להתחרות ביום השני. בסטייג' 10 הוא התהפך אך הצליח להתיישב על גלגליו בחזרה ולהמשיך עם איבוד זמן מינימלי. לאחר מכן הוא זכה שוב בתואר התאונה המוזרה של הראלי: סטייג' 20 התקיים בתוך כבישי עיר עתיקה. עקב ריבוי צופים וחוסר יכולת שליטה עליהם, נקבע כי המתחרים יחלפו דרך הסטייג' במהירות איטית וכי הזמן שלהם לא ייחשב. למרות זאת ביצע סורדו טעות של טירון כבר בתחילת הסטייג' והתרסק לתוך מחסום בטון באחת הכיכרות, ללא יכולת לסיים את הראלי.
דירוג ראלי קפריסין:
1. סבסטיאן לואב (קרונוס-סיטרואן) –4:40:50.4 (10 נק')
2. מרקוס גרונהולם (פורד) – 21.2+ – (8 נק')
3. מיקו הירבונן (פורד) – 5:16.1+ (6 נק')
4. מנפרד סטוהל (OMV פיז'ו) – 6:39.7+ (5 נק')
5. טוני גרדמייסטר(קסארה פרטית) – 8:40.4+ (4 נק')
6. הנינג סולברג (OMV פיז'ו) – 14:40.0+ (3 נק')
7. קסאוויר פונס (סיטרואן פרטית) – 14:46.7+ (2 נק')
8. פטר סולברג (סובארו) – 15:21.5+ (1 נק')
דירוג נהגים אחרי 12 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (קרונוס-סיטרואן) – 112 נק'
2. מרקוס גרונהולם (פורד) – 77 נק'
3. דניאל סורדו (קסארה פרטית) – 41 נק'
4. מיקו הירבונן (פורד) – 39 נק'
5. מנפרד סטוהל (OMV פיז'ו) – 33 נק'
6. פטר סולברג (סובארו) – 23 נק'
דירוג קבוצות אחרי 12 מרוצים:
1. קרונוס-סיטרואן - 142 נק'
2. פורד - 135 נק'
3. סובארו - 79 נק'
4. OMV פיז'ו - 59 נק'
5. סטובארט VK פורד – 30 נק'
6. רד-בול סקודה – 22 נק'