בעוד כשלושה שבועות, בתערוכת פריז, תשיק ניסאן רכב-פנאי חדש. לא ממש חדשות מרעישות, בהתחשב בשוק הצפוף של כלים דומים – קומפקטיים במידותיהם, רכים באופיים. אלא שהדגם בו מדובר נושא שם יומרני במקצת: קאשקיי (Qashqai), כשמו של רכב התצוגה מתערוכת ז'נבה 2004.
הקאשקיי המקורי היווה – כך לדברי ההודעה לעיתונות של ניסאן – ^השראה^ לדגם הסדרתי, למרות שלנו קצת קשה להבין איך. כל שנותר מהקאשקיי המקורי הוא השם המוזר. העיצוב הנועז איננו, וגם לא דלתות-ההתאבדות האחוריות; למעשה, הקאשקיי נושא סממני עיצוב שהפכו לנורמה בדור האחרון של מכוניות מסוגו, במיוחד בחלק האחורי שם רב הדמיון לטויוטה ראב 4 וליונדאי סנטה-פה/טוסון. ואם הזכרנו את העיצוב, הרי שבאופן כללי הוא נעים לעין ומודרני – אבל חייבים להתייחס לחרטום המסורבל היוצר תחושה של כובד מוגזם בפרונט והמזכיר – ולא לטובה – את הטוסון; ואת השבכה הקדמית, אשר מזכירה (וזו כבר באמת לא מחמאה) את העיצוב העכשווי הבלתי-אהוד של סובארו. מילא שאין דמיון לדגם הקונספט, אבל ללכת אחורה מבחינה עיצובית?
במידותיו החיצוניות קרוב הקאשקיי עד כדי זהות ליונדאי טוסון. בסיס הגלגלים זהה, 2.63 מ', וההבדלים בממדי האורך והרוחב – 4.31 ו-1.78 מ' – הם בס^מ בודדים (הניסאן מעט קטן יותר). ההבדל המשמעותי הוא בגובה: הקאשקיי נמוך מהמקובל, 1.61 מ' בלבד, 12 ס^מ פחות מהטוסון ו-7.5 ס^מ פחות מהראב4. זה גם מלמד על הקו השיווקי של ניסאן לגבי הקאשקיי, שאמור להיות קרוסאובר של ממש – לא מרוחק בתכונותיו מהאצ'בק-נוסעים. למען האמת יש בכך משהו, בהתחשב בתהליך ההגבהה שעובר על משפחת ההאצ'בק לסוגיה.
מבחינה מכנית אין כאן כל בשורה: הקאשקיי הוא קרוסאובר קונבנציונלי לחלוטין. ההודעה לעיתונות אינה מפרטת גימיקים כלשהם, ומוצעת כאן אותה מערכת 4x4 Allmode קדמית-עם-שילוב-אחוריים-לפי-הצורך המוכרת מדגמי ניסאן אחרים. בהיצע ארבעה מנועים: בנזין 1.6 ו-2.0 ל' עם 115 ו-140 כ^ס, ודיזל 1.5 ו-2.0 ל' עם 106 ו-150 כ^ס. תיבות ההילוכים הן ידניות 5 או 6 הילוכים, אוטומטית 6 הילוכים או אוטומטית רציפה. רק מנועי ה-2 ליטר יוצעו עם אפשרות להנעה כפולה.
הקאשקיי פותח על ידי מרכז העיצוב האירופי של ניסאן בלונדון, והוא גם ייוצר במפעל ניסאן בבריטניה משם ייוצא לרחבי העולם (כולל ליפן, שם יכונה הדגם 'דואליס').
מה שברור הוא שניסאן רואה את הדגם החדש כחשוב ביותר, ולכן נחשפה המכונית לעיתונות שלשום בערב באירוע חגיגי בנוכחות הבוס הגדול של רנו-ניסאן, קרלוס גוסן. התכניות הן למכור למעלה מ-100,000 בשנה – ומה שחשוב יותר, הציפיה היא כי 80% מהם ירכשו ניסאן בפעם הראשונה. במלים אחרות, הדגם מיועד להרחיב את ציבור הלקוחות. שיהיה בהצלחה.