סיטרואן הוציאה
סוף סוף הודעה מסודרת לגבי הדור הבא של הפיקאסו, או ליתר דיוק – למצטרף החדש למשפחה. כי ה-C4 פיקאסו, מתברר, לא יחליף את הקסארה פיקאסו המוכרת (והותיקה מאוד), אלא יצטרף אליה אחרי שיוצג בתערוכת פריז. כך תוכל סיטרואן להציע שתי מכוניות שונות באותה קטגוריה, אחת עם חמישה מקומות והשניה עם שבעה, בדומה לרנו עם הסניק והגרנד-סניק.
ה-C4 פיקאסו מציע ממדים נדיבים – אורכו 4.59 מ', ארוך ביותר משלושים ס"מ מהקסארה פיקאסו ובעשרה ס"מ מהגרנד סניק; רוחבו 1.83 מ' ( יתרון של 8 ס"מ ו-2 ס"מ, בהתאמה) וגובהו 1.66 מ' (2.5 ס"מ ו-2 ס"מ יותר, בהתאמה). משמעות מספרים אלו אמורה להיות מרחב פנים טוב במיוחד, כאשר סיטרואן מצהירים על המרחק הגדול ביותר בין המושבים הקדמיים, המרחב הטוב ביותר בשורה השניה ומקום מספק למבוגרים בשורה השלישית.
מרחב הפנים אמור להרוויח גם מתכנון פנים חכם, הכולל ביטול של קונסולה המרכזית ע"י העברת השליטה בתיבת ההילוכים להגה ושתי ערכות פיקוד נפרדות על המיזוג (בקרת אקלים עם ארבעה אזורים נפרדים, ד"א) – אחת לנהג ואחת לנוסע שלידו. סיטרואן מתגאים גם בנפח הובלת מטען מכובד – 576 ל' של מטען יכולים להיכנס מתחת לכיסוי תא המטען כאשר השורה השלישית מקופלת (אבל הם מתחמקים באלגנטיות מחשיפת נתון נפח תא המטען כשכל המושבים זקופים) והשורה השניה מוזזת לאחור עד קצה מהלכה. דלת אחורית שכוללת חלון נפתח מאפשרת להעמיס את תא המטען גם מעבר לגובה הכיסוי אם עולה הצורך, ואם ממש צריך, אפשר לקפל גם את השורה השניה ולקבל תא מטען שטוח רצפה בנפח של 1,951 ל'.
אווירת המרחב של יושבי ה-C4 פיקאסו אמורה להתחזק בזכות חלון קדמי פנורמי וגג השמש הגדול בקטגוריה. סך שטח השמשות של תא הנוסעים עומד על 6.4 מ' רבוע. בלילה אמורה לתרום לאווירה תאורת רקע בדלתות – תאורה שאת צבעה אפשר לשנות לפי מצב הרוח!
כמקובל בסיטרואן בשנים האחרונות ה-C4 פיקאסו מאובזרת עד האוזניים – חוץ מבקרת האקלים שהוזכרה יש גם תא מקורר שיכול להכיל בקבוק ליטר וחצי, אופציה למזגן נפרד לשורה השניה והשלישית, DVD עם מסכים בגב מושבי השורה השלישית ואוזניות אלחוטיות. הנהג יוכל להעזר במערכת למדידת מקומות חניה ומערכת אחרת תסייע לו לזנק בעליה.
אבל ה-C4 פיקאסו כולל עוד תכונת היכר של סיטרואן, ואחת וותיקה בהרבה מאבזור שופע – מתלים פניאומטיים. אלא שהמיניוואן החדש פוסח על שני הסעיפים – רק המתלים האחוריים הם מתלים פניאומטיים, בעוד הקדמיים נתמכים בקפיצים קונבנציונאליים. ההיגיון פשוט יחסית – המתלים האחוריים צריכים להתמודד עם טווח דרישות רחב בהרבה מאלו הקדמיים, בהתאם למספר הנוסעים ומשקל המטען ברכב.
וזה לא החידוש היחיד בצד המכני – יחידות ההינע כוללות מבחר מתוך ההיצע הרגיל של מנועי דיזל ובנזין – 2.0 ל' בנזין 143 כ"ס ודיזל 2.0 ל' עם 110 או 138 כ"ס. אלא שצד התיבה האוטומאטית הרגילה (ככל הנראה ה-AL4) תוצע גם תיבה רובוטית חדשה בת שש מהירויות. תיבה ידנית, ככל הנראה, לא תוצע.