למבורגיני כיום הוא מותג מוכר, מוערך ואף נערץ בעולם כולו, אקזוטיקה לשמה
המהווה משאת-נפש לחובבי רכב רבים. אבל במונחים היסטוריים, למבורגיני הוא
מותג צעיר. בשלב בו למזראטי, פרארי, אלפא-רומיאו ולנצי'ה כבר היתה
היסטוריה מפוארת של נצחונות-מסלול ומכוניות-ספורט נחשקות, למבורגיני עדיין
לא היתה קיימת על מפת תעשיית הרכב העולמית.
רק
בתחילת שנות ה-60 החל פרוצ'יו למבורגיני, אז תעשיין עשיר שעשה את הונו
בטרקטורים והתרחב בהצלחה למערכות חימום ומיזוג לבניינים, להתעניין בתחום
מכוניות-הספורט. כמי שיכל להרשות זאת לעצמו היה בעל (בין היתר) המכונית
האיטלקית האולטימטיבית – פרארי – והאגדה מספרת כי החליט להכנס לענף לאחר
שהתלונן אצל אנזו פרארי על כי תיבת ההילוכים במכוניתו מרעישה יתר על המידה
(גרסה אחרת טוענת כי הבעיה היתה עם המצמד). פרארי – ממש לא האדם שאהב
לשמוע דברים כאלו – שלח אותו לחפש מי ינענע אותו בסיבוב. מן הסתם הגיב
למבורגיני בביטוי האיטלקי ל"אה, ככה?". על-פי סיפור אחר, הוא גילה כי חלק
מהרכיבים המכניים בפרארי שלו מופיעים גם בטרקטורים שייצר – אך מחירי
החלפים של הפרארי גבוהים פי כמה. כך הבין כי בתחום מכוניות הספורט אפשר
לעשות כסף.
למבורגיני החליט לייצר מכונית-ספורט משלו עם מנוע V12, אז כהיום הפסגה
בתחום יחידות ההנעה, ונעזר בחבורה של מהנדסים יוצאי פרארי כדי לעשות את
צעדיו הראשונים בתחום. המוכר בהם היה ג'יוטו ביזאריני המהולל שתכנן את
מנוע ה-V12 החדש עבור למבורגיני.