לא מכבר סיפרנו לכם על מנוע הדיזל החדש שפיתחה פורד עבור דגמי היוקרה שלה. עכשיו עורך אותו מנוע, V8 מתקדם בנפח 3.6 ל', הופעת בכורה, במסגרת מתיחת פנים שעבר הריינג'-רובר לשנת הדגם 2007. המנוע החדש מחליף את ה-TD6 העתיק בנפח 2.9 ל', שריד מתקופת ב.מ.וו. הוא מצוייד בצמד מגדשים עם גיאומטרייה משתנה ומציע שיפור דרמטי בכל התחומים: ההספק המירבי קופץ ביותר מ-50%, מ-177 ל-272 כ^ס, והמומנט גדל בלמעלה מ-60%, ועכשיו יש 65.3 קג^מ לעומת 39.8 בלבד במנוע היוצא. הביצועים משתפרים דרמטית בהתאם: התאוצה מ-0 ל-100 מתבצעת ב-9.2 שניות עם המנוע החדש, לעומת 13.6 שניות עם המנוע הקודם. המהירות המירבית מוגבלת ל-200 קמ^ש לעומת 179 קמ^ש עד עתה. ועם כל זאת, בזכות היות המנוע מתקדם בהרבה, צריכת הדלק נותרה ללא שינוי. המנוע החדש גם שקט יותר מקודמו – לטענת לנד רובר השיפור יכול להגיע עד 75%. בתכנון המנוע הובאו בחשבון זויות קיצוניות אליהן יגיע הרכב בנסיעת שטח, והוא מצוייד במערכת שימון מיוחדת היודעת לספק שמן בלחץ הנדרש בכל נטייה של המרכב. המנוע, אגב, הוא אח גדול ל-V6 דיזל שפיתחה פורד עם פיז'ו (נתוני המהלך וקדח הבוכנה זהים), ומיוצר במפעל המנועים דגנהאם של פורד באנגליה שם מיוצר גם ה-V6. המנוע החדש משודך לתיבה אוטומטית 6 הילוכים מהדור האחרון של ZF, בה מצויידים כבר דגמי הבנזין של הריינג' רובר (שהוחלפו ממנועי ב.מ.וו למנועים מבוססי-יגואר לקראת שנת הדגם 2006). התיבה היוצאת היתה בת 5 הילוכים. גרסת הדיזל החדשה מקבלת כיולי-מיתלים מעודכנים, בלמי ברמבו קדמיים וחישוקי ^19 תקניים (^20 כאופציה). כל דגמי הריינג' זוכים לעדכונים נוספים. כיאה לספינת הדגל של לנד רובר מקבל הריינג' את מערכת ה^טריין ריספונס^ – המאפשרת לנהג לבחור בין חמישה מצבים בהתאם לסוג הקרקע ואופי הנסיעה – כמו זו הקיימת בדיסקברי ובריינג'-ספורט. המערכת שולטת על גובה המיתלים, תגובת המנוע, מצב תיבת ההעברה ומערכות העזר האלקטרוניות כדי להתאימן לאופי הנהיגה הנדרש, מנסיעת כביש רגילה ועד זחילת סלעים איטית. יחד עם המערכת מגיע דיפרנציאל מרכזי אלקטרוני (E-diff) בכל הדגמים; דיפרנציאל אלקטרוני אחורי הוא ציוד תקני עם מנוע הבנזין המוגדש ואופציה עם מנוע הבנזין האטמוספירי והדיזל. עוד שינויים הם תוספת אפשרויות אחסון בתא הנוסעים, שיפורים בכריות האוויר (כריות הצד עוברות מהדלתות למושבים, כרית הנוסע תוכננה מחדש ועוד), עיצוב מחודש של הקונסולה והמחוונים, בלם חניה אלקטרוני, מערכות מיזוג ואודיו משופרות, מתגים מעודכנים, גימור מתכת ועץ משופר, משענות ראש אקטיביות, זכוכית אקוסטית המקטינה את רמת הרעש בתא הנוסעים, ומושבים חדשים עם אופציית קירור (בנוסף לחימומם הסטנדרטי).