לסיכום הדיווח על סקר Driver Power של 'אוטו אקספרס', נבחן הפעם את הדירוגים בקטגוריות השונות. יש לשים לב כי הבריטים נוהגים להשתמש בסיווגים שונים מעט משלנו: הקטגוריה שאנו מכנים ^משפחתיות גדולות^ מחולקת לשניים – משפחתיות, הכוללות את המכוניות היותר-עממיות בגודל זה, ו^מכוניות מנהלים קומפקטיות^ היקרות יותר. בקטגוריה ^מנהלים^ (Executive) נכללות מכוניות סלון ופאר. כמו כן נערך השנה לראשונה דירוג נפרד ^למכוניות חברה^, כדי לאפשר קבלת תגובות גם ממשתמשים במה שאנו מכנים ^מכוניות ליסינג^. דירוג זה פתוח לכל סוגי הרכב.
הונדה זכתה לשלושה מקומות ראשונים, כמו ב.מ.וו. ביתר מתחלקות לקסוס, מאזדה, סקודה ופולקסווגן.
בטבלאות מטה מופיעות חמש הראשונות בכל קטגוריה. בסוגריים מופיע דירוגן בטבלה הכללית.
סופרמיני
קטגוריית הסופרמיני זכתה לציון הממוצע הנמוך ביותר בסקר: חמש המכוניות האחרונות בדירוג, ו-7 מ-10 האחרונות, הן סופרמיני. לעומת זאת, רק 2 מ-10 הראשונות הן סופרמיני. בדירוג בתוך הקטגוריה אין הפתעות: הג'ז והפאביה, כמו בשנה שעברה, משכמן ומעלה, והצליחו להתברג לחמישיה הראשונה בדירוג הכללי.
1. הונדה ג'ז (3)
2. סקודה פאביה (4)
3. טויוטה יאריס (27)
4. אודי A2 (29)
5. מיני (65)
משפחתיות קומפקטיות
זו כנראה הקטגוריה המעניינת והרלבנטית ביותר עבור הציבור הישראלי – וכאן יש הפתעה לכל שונאי תופעת הליסינג ואינסטינקט-העדר: המאזדה3 דורגה ראשונה.עם זאת, יש לזכור כי הסקודה אוקטביה – ששתי גרסותיה, הישנה והחדשה, סיימו לפני המאזדה בדירוג הכללי – משוייכת על-ידי הבריטים לקטגוריה גדולה יותר. מיקומן הגבוה של האודי A3, הגולף החדשה והפוקוס מוכיח כי הבריטים יודעים להבחין בין שביעות-רצון כללית לבין אמינות, ובכך מפריכים לפחות במידת מה טענה נפוצה המושמעת כנגד סקרים מסוג זה. שלושת אלו סיימו מתחת ליפניות כמו טויוטה קורולה, סובארו אימפרזה וניסאן אלמרה בדירוג האמינות, אך הקדימו אותן בדירוג הכללי. מעניין לראות שאף מכונית מקטגוריה זו לא נכנסה ל-20 הראשונות.
1. מאזדה3 (21)
2. אודי A3 חדשה (22)
3. פולקסווגן גולף חדשה (23)
4. הונדה סיוויק (30)
5. פורד פוקוס חדשה (35)
משפחתיות גדולות
כל חמש המובילות בקטגוריה נמצאות ב-20 הראשונות – שלוש מהן בשישיה הראשונה. האוקטביה החדשה דחקה את מנצחת השנה שעברה בקטגוריה, האקורד, למקום השני. עוד הישג יפה למאזדה, שהיתה רחוקה רק מקום אחד מעשיריה הראשונה. במפתיע, תחומי ההצטיינות של המאזדה6 לא היו איכות ייצור או אמינות – למרות שגם באלו קיבלה ציונים טובים – אלא בתחומים הדינמיים, התנהגות ובלימה (מקומות 14 ו-16) ובפרקטיות (מקום 11).
1. סקודה אוקטביה חדשה (2)
2. הונדה אקורד (4)
3. סקודה אוקטביה ישנה (6)
4. מאזדה6 (11)
5. וולוו V70 (18)
מנהלים קומפקטיות
כפי שאנו רגילים לראות לעתים קרובות בסקרים מסוג זה, לקסוס הצליחה לגבור על כל התוצרת הגרמנית הגאה. הישגה של ה-IS ראוי לציון לאור הציונים הנמוכים שקיבלה בסעיפי ביצועים (מקום 69), פרקטיות (78) ועלויות שוטפות (76). לעומת זאת, שלא במפתיע היא דורגה בשלישיה הראשונה בסעיפי איכות ייצור ואמינות, ובעשיריה הראשונה בעוד ארבעה סעיפים. שימו לב למרצדס C-קלאס, שמדורגת במחצית התחתונה בטבלה הכללית.
1. לקסוס IS קודמת (7)
2. ב.מ.וו סדרה 3 חדשה (20)
3. אודי A4 (34)
4. ב.מ.וו סדרה 3 קודמת (40)
5. מרצדס C-קלאס (52)
מנהלים
זכיה גורפת לב.מ.וו בקטגוריה זו. במפתיע, הציבור הבריטי אוהב יותר את ה-5 הקודמת מאשר את החדשה. ההבדלים הבולטים בין השתיים הם באיכות הייצור ובנוחות הנסיעה – בשני התחומים יש ל-5 הקודמת יתרון משמעותי. לעומת זאת, היא יקרה מאד לאחזקה ודורגה 91 בסעיף זה. מיקומה ה-12 של ה-S-טייפ אינו מפתיע – זה בדיוק המקום בו דורגה בשנה שעברה באותו סקר.
1 . ב.מ.וו סדרה 5 קודמת (8)
2. ב.מ.וו סדרה 5 חדשה (10)
3. יגואר S-טייפ (12)
4. מרצדס E-קלאס (25)
5. אודי A6 קודמת (42)
שטח
רק ציונים פחות ממחמיאים בסעיפי נוחות הנסיעה ואמינות, יחד עם עלויות אחזקה גבוהות (שלא במפתיע), פגמו בציון הכללי של ה-X5. ההפתעה הגדולה, שוב, היא הקאיה סורנטו שאמנם צוינה לרעה בסעיפי ביצועים, נוחות נסיעה, התנהגות ועלויות אחזקה – אבל הגיעה לעשיריה הראשונה בפרקטיות, נוחות, קלות התפעול והאמינות. מי היה מאמין שקאיה תסיים לפני כל היפניות בקטגוריה כלשהי?
1. ב.מ.וו X5 (9)
2. קאיה סורנטו (13)
3. הונדה CR-V (15)
4. טויוטה ראב4 (17)
5. ניסאן X-טרייל (26)
מיניואן
המיניוואן הקומפקטי של פולקסווגן הוא אפור וחסר ברק, אבל עושה את העבודה ביעילות. שימו לב שזהו המיניוואן היחיד שסיים במחצית העליונה בדירוג הכללי! סדרה של ציונים טובים עד ממוצעים נפגמת על-ידי דירוג אמינות נמוך – מקום 72 בלבד.
1. פולקסווגן טוראן (16)
2. פורד פוקוס C-מקס (53)
3. ווקסהול/אופל מריווה (56)
4. רנו סניק (63)
5. ווקסהול/אופל זאפירה קודמת (64)
ספורט
על הישגה המצויין של ה-S2000 כבר דיברנו מספיק: שלושה מקומות ראשונים, 8 מ-10 דירוגים בחמישיה הראשונה, ורק ציון אחד מחוץ לעשיריה המובילה (בסעיף פרקטיות, שלא במפתיע) – רוכשיה פשוט מאוהבים בה. מיקומה השני של ה-RX-8 ראוי לציון, לאור העובדה שהיא דורגה אחרונה בין כל 100 המכוניות בסעיף עלויות שוטפות וזכתה לציון נמוך גם בסעיף פרקטיות. לעומת זאת, בכל התחומים הדינמיים היא זכתה לציונים גבוהים. מהבוקסטר היינו מצפים ליותר מאשר מקום חמישי בקבוצה ו-33 כללי, אם כי לפחות דורגה ראשונה מכולן בתחום התנהגות. גם המאזדה MX-5 אכזבה כאשר דורגה במקום 39 בלבד – בעיקר בגלל ציון ירוד (ומוצדק, יש להודות) בסעיף הפרקטיות: מקום 99 בלבד.
1. הונדה S2000 (1)
2. מאזדה RX-8 (14)
3. ניסאן 350Z (24)
4. MG ZT (28)
5. פורשה בוקסטר קודמת (33)
מכוניות חברה
1. הונדה אקורד
2. ב.מ.וו סדרה 3 קודמת
3. אודי A3
4. אודי A4
5. פולקסווגן גולף