לפני כחודשיים פרסמה פרארי פרטים ראשונים אודות ה-599, מחליפת ה-575.
כפי שסיפרנו לכם אז, המכונית החדשה מקבלת את הכינוי GTB רב המשמעות ההיסטורית, ומנוע V12 מבוסס על זה של האנזו. עכשיו, בתערוכת ז'נבה, מציגה פרארי לראווה את ספינת-הדגל החדשה שלה ואת כל הפרטים במלואם.
ובכן קודם כל, הכינוי המלא הוא 599 GTB פיוראנו. המכונית החדשה ארוכה מה-575 בכ-12 ס^מ, 4.67 מ', רחבה ממנה ב-2 ס^מ (1.96 מ'), וגבוהה יותר – 1.34 מ' לעומת 1.26. אבל השינוי הגדול הוא בבסיס הגלגלים שהתארך משמעותית, מ-2.50 ל-2.75 מ'. כל העסק נע על צמיגים צרים יותר מלפנים ורחבים יותר מאחור לעומת ה-575, מותקנים על חישוקים גדולים יותר: 245/40-19 מלפנים, 305/30-20 מאחור (ב-575 נעשה שימוש בחישוקי ^18 עם צמיגי 255/40 מלפנים ו-295/35 מאחור). למרות הגידול בממדים, והמנוע הגדול והחזק יותר, המשקל דווקא ירד – הנתון ה^רטוב^ עומד על 1,690 ק^ג, לעומת 1,730 ק^ג ב-575.
המנוע, בנפח 6.0 ל', מפיק 620 כ^ס ב-7,600 סל^ד, ומגיע לסל^ד מקסימלי של 8,400 – סל^ד-שיא למנוע בנפח זה, לדברי פרארי, פרט לאנזו. המומנט המירבי, 62.0 קג^מ, מושג ב-5,600 סל^ד.
הכוח מגיע לגלגלים האחוריים דרך הדור האחרון של תיבת F1 רובוטית (ולא, אין ידנית), עם תוכנה המשולבת בבקרת ניהול המנוע. ההחלפות מתבצעות בתוך עשירית שניה בלבד. הנהג יכול לשלוט על מוד פעולת המערכת – אוטומטי, ידני (באמצעות משוטים מאחורי ההגה) או ^בקרת שיגור^ ליציאה מהמקום – באמצעות מתג על ההגה, ^מנטינו^, בדומה לזה שראינו לראשונה ב-F430.
עם מנוע חזק יותר, פחות משקל ותיבת-הילוכים מהירה יותר, מאיצה ה-599 ל-100 קמ^ש ב-3.7 שניות, שיפור ניכר לעומת ה-575 שעשתה זאת ב-4.2 שניות – וזהו נתון זהה לזה שפורסם לאחורנה עבור הפורשה 911 טורבו החדשה... ל-200 קמ^ש תגיע הפיוראנו ב-11 שניות בלבד. המהירות המירבית המוצהרת היא ^מעל 330 קמ^ש^, לעומת 325 קמ^ש ל-575.
העברת הכוח לגלגלים נשלטת על-ידי מערכת בקרה חדשה המכונה F-Trac, מעין בקרת-אחיזה מתוחכמת שפותחה – כך פרארי – על בסיס מערכות דומות במכוניות הפורמולה 1 של החברה. המערכת מנטרת את מהירויות הגגלים הקדמיים והאחוריים ומשתמשת בתוכנת חיזוי כדי למנן את העברת הכוח במדוייק. אנחנו לא בטוחים שאנו אוהבים את הפילוסופיה העומדת מאחורי מערכת כזו, במכונית פרארי, אבל החברה טוענת כי התוצאה היא נהיגה מהירה וחלקה יותר, עם תוספת של עד 20% בכוח הזמין להאצה ביציאה מפניות לעומת מערכות בקרת אחיזה/יציבות רגילות. מודים שונים ב^מנטינו^ משנים את תגובות המערכת בהתאם.
חידוש נוסף ב-599 הם המיתלים. אלו מצויידים במערכת בולמים אקטיביים המכונה SCM, על בסיס נוזל ^מגנטוראולוגי^ (MR) המשנה את צמיגותו בהתאם שדה מגנטי המופעל עליו. הטכנולוגיה אינה חדשה, כמובן – היא קיימת במזראטי, ו-GM משתמשת בה מזה מספר שנים (כולל לאחרונה בביואיק לוסרן ששיווקה בארץ יתחיל בקרוב). עם זאת, פרארי טוענת כי זו הפעם הראשונה בה נעשה שימוש במיתלים מסוג זה על ^מכונית ספורט רבת ביצועים^. נדמה לנו שלמהנדסי השברולט קורבט – שם מותקנת מערכת דומה מאז 2003 – יהיה מה לומר בענין...
מתג ה^מנטינו^ על ההגה עבר גם הוא אבולוציה, והוא שולט על המערכות השונות המשולבות ביניהן – F-Trac, SCM, תיבת ה-F1, בקרת היציבות – תוך הצגת מידע הרלבנטי לכל מצב נבחר על יחידת תצוגה רב-תכליתית (למשל, זמני הקפה וטמפרטורת צמיגים במוד ^מירוץ^).
בתא הנוסעים נמצא שפע של עור עם פרטי קרבון ואלומיניום, כולל מושבים מירוץ מאותם החומרים. עם כל האקשן, לא חסרים גם פינוקים: פנסי בי-קסנון קדמיים ו-LED אחוריים, חיישני תאורה וגשם, בקרת אקלים מופצלת, הגה מתכוונן חשמלית, ולא פחות חשוב – מערכת אזעקה מובנית. רשימה ארוכה של אופציות מחולקת לארבעה תחומים/נושאים: מירוץ/מסלול, צבעים וחיצוני, פנים וחומרים, אבזור ותיור. בין שלל האופציות נציין בלמים קרמיים, חישוקי מסלול קלים, רתמות מירוץ, קשת התהפכות, הגה מסיבי פחמן עם תצוגת LED לסל^ד, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת נגד גניבה מבוססת GPS, וכמובן – אי אפשר בלי סט מזוודות מיוחד ויעודי לדגם זה.