אופל קורסה OPC – מקיימים הבטחות
הסופרמיני החדשה של אופל מקבלת את מנוע הטורבו שהובטח בהשקה, עם תוספתאבל ההבדלים לא מסתיימים במראה, כמובן – כדי להתמודד עם הספק המנוע (נתון המומנט, ד"א, עומד על 23.5 קג"מ, או 26.5 קג"מ לזמן קצר) זכתה הקורסה למתלה אחורי בעל מבנה מחוזק, כיול נוקשה יותר לבולמים ולקפיצים מלפנים ומאחור (שגם מנמיכים את הרכב בס"מ בודד) ומוט מייצב עב-קוטר מלפנים. אנשי אופל מתגאים בכך שכיול השלדה והמתלים נעשה בנורבורגרינג – מסלול המרוצים החביב (גם) על עורך "אוטו"...
את מקצה השיפורים משלימים, כמובן, הבלמים – המפרט כולל דיסקים מאווררים בקוטר מכובד של 308 מ"מ מלפנים ודיסקים רגילים בקוטר של 264 מ"מ מאחור, המותקנים בתוך חישוקי "17 סטנדרטיים, נעולים בסוליה ברוחב של 215 מ"מ (וחתך 45). אפשר, אם זה חשוב לכם, להזמין את הרכב גם עם חישוקי "18 וצמיגים ברוחב 225 – מידה שהייתה שמורה עד לפני עשור למכוניות ספורט טהורות.
וביצועים, כמובן. המספרים שעליהם קמות ונופלות מכוניות הוט-האצ' בעיני חלק גדול מקהל היעד שלהן. למרות הספק כמעט זהה לזה של הקליאו, ומומנט עדיף, היא לא מצליחה להשתוות לה במבחן התאוצה הקלאסי, ועוצרת את השעון על 7.2 ש' (לעומת 6.9 בקליאו), אבל אופל טוענים להאצות ביניים יוצאות דופן – 80-120 ב-6.7 ש', למשל. המהירות המרבית עומדת על 225 קמ"ש.
ומה לגבי הארץ? הדור החדש של הקורסה אמור להגיע לארץ בחודשים הקרובים, אולם לאור חוסר ההשקעה הכללי במותג אופל ב-UMI, אנו בספק אם מישהו שם יטרח להביא את ה-OPC לארץ.