סבסטיאן לואב הוא לא המנצח הגדול של ראלי אוסטרליה שהסתיים הבוקר. מפגש עם עץ בסוף היום הראשון סיים את הראלי שלו באופן לא צפוי ולא אופייני
לאלוף העולם. זהו הראלי השני בלבד השנה אותו הוא לא מסיים, וכך נשאר הסיכום העונתי שלו על 10 ניצחונות ^בלבד^, מתוכם 6 רצופים. אך אל דאגה, למרות פרישת האלוף, קבוצת סיטרואן
האלופה הצליחה לשמור על נוכחות בקומה העליונה של הפודיום בעזרתו האדיבה של פרנסואה דובאל הצעיר. הנהג בן ה-25 ניצח במרוץ ראלי לראשונה בקריירה שלו, חמישה ימים לפני יום הולדתו, וסיים את העונה ^על הגובה^, בניגוד גמור למצבו בתחילתה (הוא הצליח לספק נקודות רק במרוץ אחד מששת המרוצים הראשונים של העונה). שמחת הניצחון היא כפולה לסיטרואן, שכן עם 11 ניצחונות בעונה היא שוברת את שיא הניצחונות של לנצ'יה מעונת 88', בה ניצחה הקבוצה האיטלקית 10 פעמים.
כפי שעשו בשנה שעברה, סוגרים שבילי העפר של אוסטרליה את הגולל על עונת הראלי, ובאופן מסורתי גובים קורבנות רבים הנופלים על תאונות או בעיות מכניות. גם השנה רשימת הפורשים משבילי העפר המהירים באזור פרת' היא ארוכה למדי. את הקרב המעניין ביותר במרוץ זה הפסידו הצופים כבר בקטע 7 של היום הראשון, בו פגע מרקוס גרונהולם מפיז'ו בסלע. הנזק למתלה ולגלגל בעקבות המפגש הבלתי צפוי הוביל לפרישתו המוקדמת של הפיני מהמרוץ. גרונהולם, עם 71 נקודות באליפות, תכנן להציג מאבק עיקש לסולברג מסובארו, לו מספר נקודות זהה. אך עם פרישתו נראה היה שלסולברג מצפה טיול נעים בשבילי אוסטרליה עד למקום הראשון בפודיום, לפחות עד שפגע בקנגורו (!) תמים שעבר באזור בו התקיים אותה שעה ספיישל סטייג' 13. הפגיעה בקנגורו, שגרמה נזק כבד למכלולי המכונית, התרחשה באחת הישורות המהירות. סולברג סיפר לאחר מכן כי היה לו מזל גדול כאשר פגע בחיה המסכנה בעת שהייתה מכווצת מטה ולא כשקפצה באוויר. קרוב ל-100 ק^ג מתעופפים דרך השמשה הקדמית בעת נהיגה ב-190 קמ^ש זה בוודאי לא מאורע נעים במיוחד... עם זאת, למרות ששני היריבים הגדולים לא סיימו את הראלי (כפי שקרה גם בשנה שעברה), שמר סולברג על המקום השני באליפות (שוב, כפי שהיה בעונה הקודמת), שכן באמתחתו שלושה ניצחונות העונה, בעוד לגרונהולם שניים בלבד.
קבוצת פיז'ו סיימה את עונתה האחרונה באליפות בטון עלוב למדי, כאשר אף אחד מנהגיה לא מסיים את המרוץ. דניאל קרלסון הצעיר, שנשכר על ידי החברה לשמש כנהג שני, הצליח לעוף מהמסלול ולשרוף את מכוניתו כליל כבר בתחילת היום הראשון. למרות ביצועים גרועים אלו מסיימת פיז'ו את העונה במקום השני, הרחק מאחורי החברה האחות שהשיגה 188 נקודות בסך העונתי הכולל, מתוכן 127 באדיבות לואב.
עוד ברשימת הפורשים נמצא שם גדול מהעבר – קולין מקריי
חוזר להתחרות והפעם תחת מדי סקודה. הוא דווקא הפתיע והציג זמנים נהדרים שנדנדו אותו בין המקום השני לשלישי, אבל נאלץ לפרוש שלושה סטייג'ים מהסיום עקב בעיות שנוצרו מהחלפת קלאץ' כושלת. אל מקומו נדחק הארי רובנפרה, בפודיום הראשון שלו השנה, בעוד את המקום השלישי לוקח מנפרד סטוהל בסיטרואן פרטית. מחוץ לפודיום נמצא כריס אטקינסון מסובארו, שהתאושש לאחר שאיבד שתיים וחצי דקות ביום הראשון עקב בעיות בתיבת ההילוכים. לפני התקלה הציג אטקינסון זמנים מצוינים שבוודאי היו מקנים לו מיקום גבוה יותר לולא בעיות האמינות. ג'יג'י גאלי ממיצובישי סיים חמישי ואחריו מוקם רומן קרסטה עם הפוקוס 2006 בהופעתה הראשונה (והמוקדמת), בה נבחנה לקראת העונה הקרבה ובאה. טוני גרדמייסטר, נהגה הראשי של פורד (אשר ככל הנראה יאלץ למצוא לו קבוצה אחרת בעונה הבאה), פרש מהמרוץ ומהתחרות על המקום החמישי עקב תקלה טכנית במכוניתו. קבוצת פורד מסיימת את העונה במקום השלישי, כאשר גרדמייסטר ממוקם רביעי באליפות הנהגים, מעט לפני מרקו מרטין, שהפסיק את השתתפותו באליפות לאחר
התאונה הטרגית בה נהרג הנווט שלו, מייקל פארק. דניאל סולה בפורד פרטית מסיים שביעי ואת השמינייה סוגר ארמין שוורץ, אשר פורש מנהיגת ראלי מקצועית לאחר ההישג הטוב ביותר שלו השנה. שוורץ בן ה-42 מסיים קריירה בת 17 שנה באליפות העולם, במהלכה ניצח מרוץ רק פעם אחת, ב-91'. לא כולם יכולים להיות סבסטיאן לואב, אתם יודעים...
את המיקומים הסופיים לעונת 2005 אתם יכולים לראות בטבלאות למטה. עונת 2006 שבפתח מציגה מספר הפתעות וחידושים, ביניהם שינוי תקנות האמור להפוך את המכוניות לפשוטות וזולות מעט יותר. גם חילופי כוח אדם רבים צפויים, ועד כה אושר לפרסום כי אל גרונהולם שיצטרף לפורד, יחבור אחד מהשניים: מרקו מרטין או מיקו הירבונן. לואב יתחרה במסגרת חברת קרונוס הפרטית, בקסארה שנתמכת על ידי קבוצת סיטרואן (שלא משתתפת בשנה הבאה באופן רשמי, כאמור). אליו יצטרך קסוויר פונס כנהג שני, אך גאי פריקלין, ראש קבוצת סיטרואן, הצהיר כי יעשה כמיטב יכולתו לעזור לפרנסואה דובאל ולמנפרד סטוהל להשיג מקום בקבוצה פרטית אחרת, בסיטרואן קסארה כמובן.
דירוג ראלי אוסטרליה:
1. פרנסואה דובאל (סיטרואן) – 3:19:55.0 (10 נק')
2. הארי רובנפרה (מיצובישי) – 3:20:47.9 (8 נק')
3. מנפרד סטוהל (סיטרואן פרטית) – 3:21:28.0 (6 נק')
4. כריס אטקינסון (סובארו) – 3:21:34.0 (5 נק')
5. ג'יג'י גאלי (מיצובישי) – 3:22:59.4 (4 נק')
6. רומן קרסטה (פורד) – 3:23:04.0 (3 נק')
7. דניאל סולה (פורד פרטית) – 3:26:12.4 (2 נק')
8. ארמין שוורץ (סקודה) – 3:27:59.3 (1 נק')
דירוג נהגים סופי לעונת 2005:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 127 נקודות
2. פטר סולברג (סובארו) – 71 נקודות
3. מרקוס גרונהולם (פיז'ו) – 71 נקודות
4. טוני גרדמייסטר (פורד) – 58 נקודות
5. מרקו מרטין (פיז'ו) – 53 נקודות
6. פרנסואה דובאל (סיטרואן) – 47 נקודות
7. הארי רובנפרה (מיצובישי) – 39 נקודות
8. רומן קרסטה (פורד) – 29 נקודות
דירוג יצרנים סופי לעונת 2005:
1. סיטרואן – 188 נקודות
2. פיז'ו – 135 נקודות
3. פורד – 104 נקודות
4. סובארו – 97 נקודות
5. מיצובישי – 76 נקודות
6. סקודה – 21 נקודות