דקאר 2005 – קצר ומוגבל יותר* מזה של שנה שעברה, אבל עדיין אחד מאתגרי השטח האולטימטיביים – יהווה שוב שדה קרב מדברי בין מיצובישי, ניסאן ופולקסוואגן. מי ומה במתמודדים?
כמו תמיד, המועמדת לניצחון היא מיצובישי, שעל קבוצתה המחוזקת כבר
סיפרנו לכם, אבל שאר הקבוצות לא שקטו על שמריהן. שתי המתחרות הראשיות הן, כמו בשנה שעברה, הקבוצות הרשמיות של פולקסווגן וניסאן. קבוצת X-RAID שמריצה את הב.מ.וו X5, והפתיעה בביצועיה בשנתיים האחרונות, נפרדה מאלפונד ודה-מוויוס, שני נהגי העונה שעברה, והביאה במקומם שני שמות אנונימיים יחסית (מונטרדה ואל אטיה) ונראה כי לא תשחזר את ביצועיה מהשנים שעברו. ואסור כמובן לשכוח את האיש והבאגי, שלסר ובן קבוצתו סרוויה, בקבוצה שלא עברה שינוי מהותי, אבל עדיין מהווה כח שאין להתעלם ממנו.
קבוצת ניסאן תמשיך עם הפיק-אפ, אבל טוענת כי מדובר ברכב חדש כמעט לחלוטין. המנוע גדל בנפח ל-4.0 ליטר (מ-3.5) אבל ניסאן מזכירים רק שיפור בזמינות הכח והמומנט, ולא בהספק המרבי. אל הנ^ל משודך גיר שישה הילוכים סיקוונסיאלי חדש כאשר גם רכיבי המתלה וההנעה חדשים לחלוטין. אה, והכי חשוב – הכנף המפורסמת שהסבה לקבוצה כל כך הרבה צרות בשנה שעברה איננה עוד. צוות הנהגים לא השתנה – קולין מקריי, ארי ואטאנן וז'ינייל דה-וויליארס. חוץ משלושת הפיק-אפים הרשמיים יתחרו עוד מספר שמות מוכרים במסגרת קבוצה פרטית – קרלוס סוזה (אלוף ליגת הראלי-רייד העולמית, ב-L200 של מיצובישי), דה-מוויוס (שעבר, כאמור, מ-X-RAID) ושינוזוקה (שבארונו כבר גביע דקאר אחד), אולם לא ברור האם הם קיבלו את הדגם העדכני או יתחרו, כמו בשנה שעברה, בגרסה ישנה יותר של הפיק-אפ.
קבוצת פולקסווגן, שלא רוותה נחת מתוצאות שנה שעברה, מסתערת שוב ובכוחות מחוזקים. אל שלושת וותיקי הדקאר של שנה שעברה – יוטה קליינשמיט, יוהא קאנקונן וברונו סאבי, מצטרף נהג חדש – רובי גורדון האמריקאי. זה אומנם שם חדש בדקאר, אבל לא בעולם השטח – באמתחתו ניצחונות ואליפויות בסידרת ה-SCORE האמריקאית, שכוללת את מרוצי ה^באחה^ המפורסמים מהם שואלת את שמה סדרת מרוצי הראלי-רייד העולמית. את הקבוצה המחוזקת ישרת טוארג-מרוצים (שכל קשר בינו לבין הטוארג הסדרתי מקרי בהחלט) שעבר סדרת שיפורים – הבולט בהם הוא הגדלת מנוע הדיזל ל-2.5 ליטר (במקום 2.3) והעלאת הספקו מ-238 כ^ס ל-260, מה שמקרב אותם לנתון הרשמי של ניסאן ומיצובישי – 280 כ^ס. תחום בו ייהנו נהגי פולקסווגן מיתרון הוא המומנט – יותר מ-51 קג^מ מספק מנוע הדיזל המוגדש.
אז מה יהיה? האם התסריט המוכר של צמד פאג'רו איוו מובילים את הטור בפער גדול גם השנה יחזור? בשם העניין הספורטיבי נקווה שלא. יתכן שתקנות חדשות כמו איסור השימוש במערכות ניפוח צמיגים תוך כדי תנועה ושימוש בצמיג אחיד לכל המתחרים יצמצם חלק מהפערים.
*המרוץ השנה קצר משמעותית מזה של שנה שעברה - פחות מ-9,000 ק^מ סה^כ ו-6,000 ק^מ של קטעים מדודים והוא גם מסתיים יומיים קודם.