עשר שנים ברציפות בוחרים קוראי אוטו וכתבי העיתון את מכונית השנה ואת הנבחרות בקטגוריות השונות. לא תמיד בחירת המערכת ובחירת הקוראים הייתה זהה והתוצאה היה איבוד המיקוד ובטשטוש הבחירה. השנה הוחלט לאחד את בחירת המערכת ובחירת הקוראים בשקלול שווה לשני הצדדים. עכשיו לבחירות:
מכונית השנה
קוראי המגזין בחרו ב-407 החדשה של פיז'ו במקום הראשון, עם 12.8%. הפריוס הגיעה למקום השישי עם 6.7%. לנתון זה הצטרפה בחירה פה אחד של חברי המערכת שזיכתה את הפריוס בתואר הנכסף – מכונית השנה במסגרת ^אוטו השנה 2005^.
הפריוס - המכונית המשפחתית-היברידית הראשונה בייצור סדרתי - היא יותר מאשר הבטחה שמומשה. הפריוס הצליחה להיות מקורית, מתקדמת ויעילה ולהציע פתרון אקולוגי שעובד. הפריוס, משלבת טכנולוגיה מתקדמת וביצוע מוקפד, מהווה קפיצת דרך בהתאמת המכונית לדרישות האקולוגיות המחמירות מחד גיסא ולמחירי הדלק המאמירים מאידך גיסא.
הפריוס היא לא מכונית מלהיבה מהסוג שאוטו כל-כך אוהב, אבל היא מכונית מודרנית במובן העמוק של המילה - ואותנו היא מאוד הרשימה, ברעיון ובעיקר בביצוע. ולכן, בשנה בה מגיעה לישראל מכונית כל כך שונה, מיוחדת, מקורית וחשובה - כן, חשובה - כמו טויוטה פריוס, לא יכולה מערכת אוטו להעניק את תואר ^מכונית השנה^ לאף מכונית אחרת.
קנית השנה
הקוראים בחרו במכונית לא ממש זולה, אך זאת המסמלת את כל הטוב ברכב היפני בכלל ובמותג מאזדה בישראל בפרט - במהדורתם החדשה. עשירה ביכולת ובאבזור, מושכת למראה, עם יכולת מכובדת ועם זאת אמינה ובעלת שמירת ערך וסחירות מעולים. הקוראים בחרו במכונית הנמכרת בישראל, מאזדה 3, והעניקו לה 19.7%. אולם, אפילו מספר זה לא הספיק מול בחירה פה אחד של המערכת שבחרה ביונדאי טוסון כקנייה הטובה ל-2005 - רכב פנאי במחיר אחר.
הטוסון, רכב פנאי לא-גדול אך מרווח, מוצע במחיר משפחתית-גדולה - ומעניק יותר מהן. הוא מרווח, איכות הנסיעה שלו טובה, יש לו V6 2.7 ל' - ובעיקר: הוא יכול לנסוע בשטח. הטוסון כותב מחדש את מחיר רכבי הפנאי - ולטובה.
מיני/סופרמיני
קולות רוב הקוראים התפצלו בין סיפור ההצלחה הגורף בדמות הגטס של יונדאי ובין פיאט פנדה - מכונית השנה באירופה 2004 - שמביאה הרבה מרחב בפנים בתוך גוף קטן מבחוץ, כאשר כל אחת מהן קיבלה 17%. מערכת אוטו העדיפה את הפנדה - וכך הביאה את הפיאט הקטנה להיות בחירת קטגוריית המכוניות הקטנות.
משפחתית
המערכת לא רק הצביעה - היא גם הצדיעה. במקום הראשון, ממוקמת כך-על-ידי רוב חברי המערכת, התייצבה הפוקוס הפורשת(!), שהייתה אות ומופת לשילוב נדיר של נוחות, יכולת דינמית והנאה מנהיגה. העובדה כי היא תימכר עד סוף שנת הדגם הנוכחית בהחלט עזרה. אחריה התייצבה מאזדה 3, שמציעה לא מעט מהחומר הדינמי ההוא ומוסיפה לכך נכסים יפניים ידועים יותר (תמורה, אבזור, סחירות) וידועים פחות (עיצוב, מקוריות).
ולכאן נכנסה בחירת הקוראים. אלו, לא ^ספרו^ בכלל את הפוקוס הקשישה והעניקו 30.5% מקולותיהם למאזדה 3 שדילגה בקלות לראש הרשימה כמשפחתית הנבחרת - זו השנה השנייה.
משפחתית-גדולה
דווקא בקטגוריה הנחשבת לסולידית, המשפחתית-הגדולה, הפתיעו אותנו הקוראים בבחירה אוונגרדית, בבוחרם את פיז'ו 407 המרהיבה כמנצחת הקטגוריה. זו זכתה ל-20.1% מקולות הקוראים, לפני סובארו 4B שזכתה ל-12% מהקולות. אולם, ניקוד גבוה מאוד של חברי המערכת לסובארו, הכריעו את הכף לטובתה והכתירו את ה- B4 כמנצחת הקטגוריה.
סלון/פאר
בקטגוריית סלון/פאר, לא התקיימה תחרות של ממש. ב.מ.וו סדרה 5, ^מכונית השנה^ הפורשת, ניצחה ללא עוררין, כאשר כל חברי המערכת בחרו בה כעדיפה ביותר. למערכת הצטרפו 21% מקולות הקוראים, ונתון זה העמיד גם אצל הקוראים את ה-5 כדגם העדיף בקבוצה זאת. שנייה הייתה המייבאך - הפאר-על ההיפר-יקרה - שהרשימה השנה בגיחה קצרה אך מתוקשרת לישראל וקיבלה 16.1% מהקולות.
מיניוואן
בקטגוריית המיניוואנים, כמעט ונרשמה הפתעה כפולה-זהה. אותו שיעור קולות - 15.1% - נתנו הקוראים הן לגרנדיס של מיצובישי והן למאזדה MPV. גם המערכת העריכה את ה- MPV, אך זה הגיע למקום השני. במקום הראשון במערכת ובבחירה הכוללת התייצב המיניוואן החדש של מיצובישי שהוא סקסי גם למבט וגם לנהיגה.
רכב-שטח
בסיכום הכולל של בחירת המערכת בין רכבי השטח נרשם תיקו במניין הנקודות. השתיים שנבחרו מייצגות גישות הפוכות לחלוטין, אך זכו למספר קולות זהה. בצד האחד, עמד רכב-פנאי גרמני גא, מורם מעם, יקר, מהודר ובעלת יכולת מבוססת-אלקטרוניקה בדמות פולקסווגן טוארג. מולו התייצב רכב-שטח של ממש, קוריאני צנוע וזול (יחסית), בעל יכולת שטח בהחלט טובה, ביצועים מכובדים ותג מחיר מאוד-מאוד מפתה (יחסית; כשליש ממחיר הטוארג) - סאנגיונג רקסטון. מול התיקו של המערכת העדיפו הקוראים את הטוארג בהעניקם לו 21.7% מקולותיהם. כך שבבחירה המשוקללת פולקסווגן היא מנצחת הקטגוריה ל-2005.
ספורט
אין הפתעות. פורשה 911 היא מנצחת קטגוריית מכוניות הספורט. הקוראים והמערכת, העדיפו אותה - ובפער גדול - על מכוניות הטורבו המוטרפות מיפן. הפורשה זכתה ברוב הנקודות שהעניקה המערכת וב-18.3% - יותר מכל מכונית אחרת - מקולות הקוראים.
טנדרים
קטגורית הטנדרים היא הקטגוריה היחידה בה למעלה מ-50% מהקוראים הצביעו עבור מכונית אחת. 57.8%(!) מהקוראים, לא פחות, בחרו באיסוזו די-מקס כטנדר הנבחר. אלו האפילו בנקל על בחירת המערכת בסנגיונג מוסו - שהוא הקנייה הטובה ביותר בתחום. כמעט מרב הנקודות שהעניקה המערכת למוסו לא הספיקו לטנדר הקוריאני, שהפסיד לטנדר המוביל, בגדול, גם את המכירות בקבוצה זאת.