היצירה הכחולה שכאן היא מכונית ה-GT החדשה של פרארי, עכשיו בצורתה הסופית – אחרי שפרארי
חשפו אותה חלקית קודם לכן בחודש יולי האחרון, ואחרי ספקולציות והשערות לגבי השם שתישא המכונית, מחליפת ה-456. הניחוש הנפוץ היה '460', והיו ספקולציות לגבי השם השימוש בשם 'בולוניה', בהקבלה מתבקשת ל'מודנה' ו'מאראנלו'. אבל פרארי בחרה בשיטה נומרית אחרת – נפח המנוע, 5.75 ליטר (בדיוק כמו ב... 575) עוגל ל-6, ואליו התווסף מספר הצילינדרים, 12 כמובן, כדי לקבל את הכינוי 612. זו בהחלט, מיותר לציין, לא שיטה חדשה בפרארי – היא החלה עוד בימי הדינו 206 (2.0 ל', 6 ציל'). ואילו שמה של המכונית נותן את הכבוד הראוי למעצב-העבר של פרארי, סרג'יו סקאלייטי (Scaglietti). סקאלייטי היה אחד המעצבים הראשונים של פרארי, ויש לו חלק חשוב ביצירת האגדה לבית אנזו. הוא נהג לעצב את המכוניות תוך עבודה ישירה באלומיניום, ובהמשך – אחרי שסדנת פינינפרינה קיבלה את רוב משימות העיצוב – התמחה בעבודה עם סגסוגות קלות, תוך שהוא ממשיך לייצר מרכבים עבור פרארי... עד עצם היום הזה. סדנת סקאלייטי עדיין קיימת, ויש לה חלק חשוב בייצור המכונית החדשה. השילדה והמרכב של המכונית החדשה עשויים, לראשונה ב פרארי, על טהרת האלומיניום – והם מיוצרים עבור פרארי ב... כן, מפעל סקאלייטי. העיצוב עצמו של ה-612 שייך, כמובן, לפינינפארינה.
מעניין לציין כי השימוש בשמו של סקאלייטי אינו חדש עבור פרארי: בשנים האחרונות מציעה פרארי ללקוחותיה תכנית אבזור אישית, במסגרתה יכול כל לקוח להזמין את מכוניתו עם שורה ארוכה של אבזרי עיצוב מיוחדים. תכנית זו מכונה
קארוצריה סקאלייטי – דהיינו ^סדנת סקאלייטי^.
ה-612 מציעה שיפור ביחס ל-456 הגריאטרית בכל התחומים. גידול עצום בבסיס הגלגלים, מ-2.60 ל-2.95 מ', הפך את המכונית החדשה לבעלת מקום של ממש ל-4 נוסעים. האורך הכללי גדל גם הוא, אך באופן צנוע יותר, מ-4.76 ל-4.90 מ', וכך גם הרוחב – מ-1.92 מ' ל-1.96. עם זאת, בזכות השימוש באלומיניום כאמור לעיל, המכונית קלה מקודמתה ב-60 ק^ג. תא המטען, אם זה חשוב לכם, גדל ב-25% ומציע כעת 240 ליטרים – מספיק לסט של 5 מזוודות פרארי יעודיות או זוג תיקי גולף.
הארכת בסיס הגלגלים אפשרה גם להסיט את המנוע אל מאחורי הציר הקדמי (ועדיין לקבל מרחב משופר לנוסעים), ובכך מתקבלת חלוקת-משקל משופרת של 46% מלפנים ו-54% מאחור. המנוע עצמו, V12 כמובן, הוא בעל נפח זהה למנוע ה-575 – אך כאן הוא מוציא אפילו יותר הספק, 540 כ^ס לעומת 515; זהו שיפור עצום של כמעט 100 כ^ס לעומת ה-456 היוצאת. גם הביצועים שודרגו בהתאם, עם תאוצה מ-0 ל-100 ב-4.2 שניות בלבד, ומהירות מירבית ^מעל 315 קמ^ש^. התיבה בת 6 ההילוכים מוצעת הן בגרסה ידנית והן בגרסה אלקטרו-הידראולית ממוחשבת שתחליף את האופציה האוטומטית של ה-456. פרארי מכנה תיבה זו בשם F1A. לראשונה בפרארי מוצעת מערכת בקרת יציבות ואחיזה, המכונה CST; בולמי הזעזועים אקטיביים. האבזור הפנימי עשיר ויוקרתי, מיותר לציין, עם שילוב של אלומיניום ועור, ופרארי מציעה כמובן שפע אפשרויות ואופציות להענקת נופך אישי לכל 612.