חברת Warranty Direct הבריטים מספקת שירות שאיננו מוכר לנו: היא מציעה חבילת ביטוח-אחריות לכל דורש. בזכות זאת מסוגלת החברה לאסוף נתונים מדוייקים על אמינות המכוניות בהן היא מטופלת, והיא
מפרסמת ברשת באופן שוטף נתונים ממוצעים מפורטים ביותר שנאספו לגבי צי המכוניות שהיא מבטחת, לפי דגם. הנתונים כוללים גם ^אינדסק אמינות^ המשוקלל על פי שילוב של תדירות הביקור במוסכים והעלות הממוצעת של התיקונים.
בנוסף מפרסמת החברה נתונים בחתך לפי יצרן, והם אלו המתפרסמים מדי שנה בציבור הרחב (למעט מותגים שעבורם הנתונים שנאספו מועטים מכדי שיוכלו להיות משמעותיים מבחינה סטטיסטית). הנתונים השנתיים ל-2003, שהתפרסמו אתמול, מתייחסים לאלפי מכוניות בגיל ממוצע של 4.8 שנים, שעברו כ-80,000 ק^מ. הנתונים מציגים את אותה תמונה מוכרת – היפנים, למעט כמה יוצאי-דופן, הם אלו שיודעים לייצר מכוניות הכי טוב כך שלא יתפרקו; רק מותג אירופי אחד, מרצדס, הצליח להשתוות ליפנים מבחינת תדירות הביקור במוסך. לעומת זאת, היפניות יקרות יותר לתיקון. כל 6 המכוניות הזולות ביותר לתיקון בממוצע שנתי, ו-13 מ-15 הראשונות, הן אירופיות.
ממש לא תופתעו לשמוע שבדיוק כמו בשלושת השנים האחרונות, מאזדה היא החברה האמינה ביותר לפי הנתונים הבריטיים. מכוניות מאזדה השיגו בממוצע את תדירות הביקור-במוסכים הנמוכה ביותר בשנה האחרונה, 16 לכל 100 מכוניות, המהווה כמחצית מממוצע כלל השוק העומד על 31 ביקורים במוסך; ולמרות שלא היו הזולות ביותר לתיקון היו הזולות בין היפניות, והשיגו את אינדקס-האמינות המשוקלל הטוב ביותר. פורד אינה מייצרת את המכוניות האמינות ביותר, עם 31 ביקורים בממוצע במוסך לכל 100 מכוניות, אך עלות התיקון הממוצעת בפועל שהשיגה היתה הנמוכה ביותר ובשל כך קיבלה את אינדקס האמינות השני בדירוג. אצל סובארו המצב הפוך – מותג זה הוא בין האמינים ביותר מבחינת תדירות התקלות, אך היה היקר ביותר לתיקון בממוצע שנתי, בפער ענק: עלות התיקון הממוצעת היתה מעל 1000 ליש^ט, פי חמישה מאשר פורד ופי ארבעה ממאזדה.
יש לציין כי עלויות התיקון הללו אינן בהכרח משקפות את יחסי עלויות התיקון אצלנו.
לפניכם הנתונים המלאים.
תקלות: ביקור במוסכים (ממוצע פעמים ל-100 מכוניות)
1. מאזדה, 16
2. טויוטה, 19
3. הונדה, 20
4. סובארו, 21
–. מרצדס, 21
6. יונדאי, 22
–. מיצובישי, 22
8. ניסאן, 23
9. פולקסווגן, 27
10. וולוו, 30
–. פיאט, 30
12. פורד, 31
13. ב.מ.וו 32
14. פיז'ו, 33
–. רובר 33
16. ווקסהול, 35
–. אודי, 35
18. רנו, 37
–. אלפא, 38
20. סיטרואן, 40
21. סאאב, 41
–. ג'יפ, 41
23. לנד רובר, 44
עלות תיקון ממוצעת לשנה (ליש^ט)
1. פורד, 208
2. ווקסהול, 233
3. סיטרואן, 241
4. פיז'ו, 248
5. ב.מ.וו, 252
6. פיאט, 257
7. מאזדה, 275
8. פולקסווגן, 275
9. הונדה, 277
10. רנו, 289
11. רובר, 294
12. אודי, 306
13. סאאב, 306
14. וולוו, 308
15. מרצדס, 336
16. יונדאי, 363
17. לנד רובר, 366
18. ניסאן, 390
19. אלפא, 421
20. טויוטה, 443
21. מיצובישי, 508
22. ג'יפ, 588
23. סובארו, 1039