תערוכת שיקגו: בלי זיקוקים
תערוכת המכוניות של שיקגו נפתחה אתמול ללא יותר מדי רעש וצלצולים, עם מעט חידושים אמיתיים. אבל כדאי לשים לב לכיוון התפתחות של ג‘נרל-מוטורסבאופן דומה, שברולט מתגאה – יש להניח – בגרסאות ה-SS החמות שלה לאימפלה ולגרסת השתי-דלתות שלה, המונטה-קרלו. שתיהן מקבלות מנוע V6 3.8 ל‘ עם מגדש-על, מה שנשמע מעניין עד ששומעים את ההספק המרבי: 240 כ"ס. כדי להעמיד זאת בפרופורציה, מרצדס מוציאה הספק הגבוה בלמעלה מ-100 כ"ס ממנועי AMG המוגדשים שלה בנפח 3.2 ל‘.
טויוטה, וזה כבר קצת יותר מעניין, הוציאה גרסת דבל-קבינה לטנדר הגדול שלה, טונדרה, כשהמוטיב המרכזי הוא עוד יותר גודל. בהודעה לעיתונות מודגשת העובדה שהגרסה הזו – שגדולה מהותית מגרסאות נוכחיות של הטונדרה בכל הכיוונים – גדולה גם מהגרסה המקבילה של הפורד F150 החדש שהוצג בדטרויט. כמה ממדים לסבר את האוזן: בסיס הגלגלים הוא 3.55 מ‘, והאורך הכללי – מעל 5.80 מ‘! בהיצע אין, למרבה הצער, מנוע דיזל, כך שאין מה לדבר על יבוא לישראל.
הבשורה בעלת משמעות אמיתית שנגלתה בתערוכה באה דווקא בצד הנמוך והעממי של השוק, מצידה של GM. עכשיו אנחנו מתחילים לראות את ההשלכות של עסקת דייהו, במלוא היקפן. סוזוקי-ארה"ב השיקה שני דגמים חדשים בתערוכה, העונים לשמות ‘וורונה‘ ו‘פורנזה‘ – שניהם מגיעים מדייהו. הפורנזה היא למעשה הנובירה החדשה, והוורונה היא האוונדה, מחליפת הלגנצה. עד כמה חשובים הדגמים הללו? סוזוקי מתכננת להגדיל בזכותם את מכירותיה פי שלושה (!) בתוך שלוש שנים! הפורנזה מוגדרת בארה"ב כ"פרימיום קומפקט" תשווק שם עם מנוע 2.0 ל‘ בעל 119 כ"ס, ואילו הוורונה מתחרה בסגמנט התחרותי הכולל את ההונדה אקורד וטויוטה קאמרי. היא תתמודד בסיוע תג מחיר נמוך, ומנוע בתצורה ייחודית – 2.5 ל‘ 6 ציל‘ טורי, המותקן לרוחב המכונית. ואילו שברולט חשפה את האוואו, כדגם בסיס עממי שכבר עכשיו גורם למתחרות לחפש תשובה. האוואו מוצעת כהאצ‘בק 5 דלתות או סדאן 4 דלתות; נשמע מוכר? זו לא אחרת מאשר הדייהו קאלוס.
עוד בשיקגו: סובארו הציגה גרסת 2.5 ל‘ טורבו של הפורסטר, עם 210 כ"ס.