ראם-בו!
לדודג‘ ראם SRT-10 יש 500 כ"ס: אם להגזים – אז כמו שצריך. קבלו בבקשה את הטנדר החזק ביותר בעולם, ראם עם לב של וייפראחרי הצמד של GM הגיע תור פורד, עם ה‘לייטינינג‘ – גרסת ביצועים של ה-F-150, עם מנוע V8 מוגדש (5.4 ל‘ ו-380 כ"ס בגרסה האחרונה). תשובה חלקית של שברולט תגיע השנה עם גרסת SS של הסילברדו הגדול, עם הספק צנוע יחסית של 345 כ"ס. בתערוכת דטרויט הציגה פורד גרסת-קונספט של לייטינינג חדש וקיצוני עוד יותר, עם 500 כ"ס, על בסיס ה-F-150 החדש שהושק באותה תערוכה – אבל כאמור, רק כדגם קונספט.
ועכשיו דודג‘ הקדימה את פורד, ודוחפת את המעטפת הרחק קדימה. קבלו בבקשה את הראם SRT-10, הטנדר הסדרתי החזק ביותר אי-פעם. גרסת התצוגה שלו הוצגה לפני שנה בתערוכת דטרויט 2002; עכשיו, בתערוכת שיקגו, הושקה גרסת הייצור הסדרתית, שתצא לשוק לקראת סוף השנה הנוכחית כדגם 2004.
המספרים של ה-SRT באמת מוגזמים. בחרטום הסופר-טנדר שוכן המנוע האימתני של הדור האחרון של הוייפר, V10 עם 8.3 ל‘, 500 כ"ס ומומנט של 72.5 קג"מ. באמריקאית זה יוצא יותר טוב – 505 אינץ‘ מעוקב, 500 כ"ס, 525 ליברה-רגל (ויש גם מערכת שמע מתקדמת עם 500 וואט, להשלמת הפיקנטריה המספרית). ההנעה אחורית כמו שצריך, והכוח מועבר דרך תיבה ידנית 6 הילוכים, שנלקחה גם היא מהוייפר. הטנדר כולו הונמך והוקשח, קיבל את הבלמים הגדולים ביותר המותקנים בטנדר סדרתי כלשהו, ומתגלגל על צמיגי פירלי מיוחדים במידות 305/40. אלו מותקנים על חישוקי-ענק בקוטר "22 – שוב, הגדולים ביותר בטנדר סדרתי כלשהו. עזרים אוירודינמיים מסייעים למראה כמו גם להתנהגות במהירויות של 240 קמ"ש ומעלה אליהם מיועד להגיע הראם-בו הזה.
לנו לא נותר אלא לשאול: מהו נתון צריכת הדלק? ומה הגדרת שווי השימוש?