לפני מספר חודשים חשפה GM את שמות הטנדרים הבאים שלה – GMC קניון ושברולט קולורדו. שני אלו יועדו להחליף את הסונומה/S-10 המזדקנים, ובתערוכת דטרויט ערך הצמד את הופעת הבכורה הפומבית הראשונה שלו. המאפיין העיקרי של הטנדרים החדשים נמצא בתא המנוע. כאן ניצלה GM את ההצלחה של המנוע הטורי יוצא-הדופן, 6 ציל' 4.2 ל', שפותח עבור רכבי הפנאי של GM, שברולט טריילבלייזר ו-GMC אנווי; זהו מנוע מודרני עם צמיד גלי זיזים עיליים ו-4 שסתומים לצילינדר, עם תפוקה יפה של 270 כ"ס. צמד המנועים שמוצעים בטנדרים החדשים נגזרו מאותו מנוע טורי – הלכה למעשה, אותו מנוע מינוס צילינדר או שניים. הקטן ביניהם, בעל 4 צילינדרים ונפח 2.8 ל', מפיק 175 כ"ס ומומנט מרבי בן 25.6 קג"מ; המנוע החזק יותר מקבל עוד צילינדר ונפח של 3.5 ל', עם הספק מרבי של 220 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. GM ניצלה כאן את עקרון המודולריות היטב, כאשר 75% מחלקי המנועים משותפים עם המנוע הגדול יותר ממנו נגזרו, ו-89% משותפים זה עם זה. בין היתר מצוידים המנועים בבקרת מצערת אלקטרונית ותזמון שסתומים משתנה. בנוסף לתיבה האוטומטית המוכרת בת 4 הילוכים, מוצעת תיבה ידנית חדשה עם 5 הילוכים. הטנדרים החדשים (בתצלומים כאן, אגב, מופיעה רק גרסת GMC, הקניון) גדולים ומרווחים מקודמיהם. כמקובל בארה"ב קיימות גרסאות 2WD (הנעה אחורית) או 4x4. גרסאות המרכב כוללות תא רגיל, מוארך (עם דלתות-גישה אחוריות שלא היו בדגם היוצא) וכפול. ניתן לקבל גרסה מוגבהת, High Rider, עם הנעה אחורית; יש חבילת מתלים Heavy Duty ויש חבילת שטח (בתמונה הראשית) הכוללת גם נעילת דיפרנציאל אחורית. ניתן גם לקבל יחס-העברה סופי קצר יותר מהתקני. רשימת האופציות כוללת גם אבזור-פאר כגון ריפודי עור, מושבים מחוממים, מערכות שמע משוכללות, מערכת תקשורת ובקרה OnStar ורדיו לוויני XM. הייצור בפועל יתחיל לקראת סוף 2003, וזה המקום להפנות שאלה ל-UMI: האם לא הגיע הזמן – לאור הפער הקטן-והולך בין מחירי סולר לבנזין – לשקול מחדש את יבוא הטנדרים הללו?