הדאקאר היכה שוב
קנג‘ירו שינוזוקה ונווטו נפצעו קשה בראלי דאקאר, ביום שחור לקבוצת ניסאןשינוזוקה היה הנהג היפני הראשון שניצח בדאקאר, ב-1997 (אם כי, יש להודות, הנצחון הושג בזכות הוראות קבוצתיות שנויות במחלוקת). בדאקאר 2002 סיים שלישי והשנה, אחרי שנים ארוכות, עבר לקבוצה החזקה של ניסאן.
אבל את היום השמיני של דאקאר 2003 תזכור ניסאן עוד הרבה זמן. בנוסף לתאונה הקשה של שינוזוקה, יצא גם ארי ואטאנן הלכה למעשה מהמירוץ לאחר שסבל מתקלות טכניות והגיע בסופו של דבר לסיום בפיגור של כמעט 4 שעות אחרי המובילים. לקאליפה אל-מוטאויי הלך, במלים פשוטות, המנוע. תיירי דה-לאוורן יצא מהתמונה כמה ימים קודם לכן (כתוצאה ממפגש עם סלע גדול, שפירק לגורמים לחלוטין את הפולקסווגן טארק של דפינג וגרם נזקים כבדים ללוק אלפנד ולדה-לאוורן), כך שמהקבוצה המפוארת של ניסאן נותר עכשיו רק ג‘ינייל דה-ויליירס בודד במערכה. את הקטע של היום סיים דה-ויליירס חמישי, כ-20 דקות אחרי המנצח.
את שני המקומות הראשונים תפסו שוב צמד הפאג‘רו-אבולושן המדהימים של קבוצת מיצובישי, כאשר שני הנהגים ממשיכים את נדנדת הנצחונות ביניהם. הפעם היתה ידו של מסואוקה על העליונה והוא ניצח, בפער של כ-6 דקות לפני פטרהנסל – שממשיך להוביל אך בפער שהצטמק לכ-6 דקות. פונטניי, בפאג‘רו "רגיל", השלים ‘סוויפ‘ של המקומות הראשונים עבור מיצובישי כאשר דה-מוויוס ממשיך להצטיין עם הב.מ.וו X5 דיזל ומסיים רביעי. בדירוג המצטבר מוביל כאמור הצמד של מיצובישי, לפני דה-מוויוס ודה-ויליירס – אבל כאן אנו מדברים כבר על פערים של למעלה משעה לעומת שני הראשונים. כדאי לשים לב ליוטה קליינשמידט, שמתקדמת בעקביות במעלה הדירוג וכבר טיפסה למקום החמישי – כשמייד אחריה השותף לקבוצת פולקסווגן המשתפרת, סטפן הנרארד.