יש מיתון, לא אצל כולם
נתוני מסירות רכב מתחילת השנה מלמדים כי המיתון אינו פוגע ביבואנים באופן שווהמנתוני הדו"ח מסתבר כי פגיעת המיתון אינה זהה בכל גורמי השוק, אלא ישנם כאלה הנפגעים יותר מאחרים וכמו תמיד ישנם גם מרוויחים. בראש הרשימה, השנה כמו אשתקד, נמצאת מאזדה, המובילה בהפרש ניכר, לעומת הדו-קרב הצמוד עם פולקסווגן בשנה שעברה. 14,887 כלי רכב מתוצרת מאזדה נמסרו בתקופת הדו"ח, שהם 151 כלי רכב פחות מאשתקד, כלומר ירידה בלתי משמעותית בת אחוז וקצת. כדי לאזן את הנתונים ירדה פולקסווגן מהמקום השני אשתקד למקום הרביעי, עקב ירידה של כמעט מחצית מהמסירות (7771 השנה, לעומת 14,744 אשתקד).
את המקום השני תפסה השנה טויוטה, אשר למרות הירידה הכללית, הצליחה לרשום עלייה של כמעט 20% במסירות. טויוטה מסרה מתחילת השנה 11,990 כלי רכב, לעומת 10,001 אשתקד, כאשר כלי רכב פרטיים רושמים את עיקר העלייה ובמסחריים ירידה קלה.
פיז‘ו ורנו החליפו את המקומות 3ו-4 משנה שעברה, כשפיז‘ו עולה למקום השלישי בזכות שמירה על אותו נתון מסירות מאשתקד ורנו רושמת ירידה דומה לירידה הכללית. בהמשך הרשימה ניתן למצוא את סיטרואן, פיאט, הונדה ואיסוזו ששמרו על נתון מסירות דומה לאשתקד. במקום ה-17 ממוקמת סקודה הזוכה לתואר "שיפור השנה" בזכות עלייה של כמעט 60% במסירות לעומת אשתקד.