שבע שנים אחרי השקת סדרה 7 השנויה במחלוקת של ב.מ.וו הגיע תור הדור החדש, החמישי במספר, לצאת לאוויר העולם. במהלך השבוע האחרון נפוצו
טיזרים ותצלומים מודלפים, ואתמול הגיעה ההודעה הרשמית של ב.מ.וו: ספינת הדגל החדשה נחשפה במלואה, עם כל הפרטים שכנראה לא יהיה לכם כוח לשמוע. המסמך שהופץ על-ידי מחלקת העיתונות של ב.מ.וו הוא בעל 118 עמודים (!), כך שתסלחו לנו אם לא נרד לכל הפרטים ונתמקד בעיקר, בקיצור נמרץ.
ובכן דבר ראשון: העיצוב. אולי התחום שמשך הכי הרבה ביקורת ב-7 היוצאת, יחד עם ממשק ה-iDrive. ובכן הדגם החדש בהחלט יותר נעים לעין, עם חרטום מחודד ופחות "כבד" וזנב הומוגני. בסיס הגלגלים צמח ב-8 ס"מ ל-3.07 מ', כאשר האורך הכללי גדל בשיעור צנוע יותר של 4 ס"מ, והרוחב – ב-2 ס"מ. מימד הגובה דווקא הצטמק בס"מ אחד. כמו בדגם היוצא, גם בדור החדש תוצע גרסה ארוכה, עם תוספת של 14 ס"מ לבסיס הגלגלים
שלושת המנועים המוצעים בשלב זה חדשים לגמרי עבור סדרה 7. בראש ההיצע – כרגע – עומד ה-750i, אשר מקבל את מנוע ה-V8 טורבו כפול-המגדשים בנפח 4.4 ל' שהוצג לראשונה ב-X6. התפוקה של 407 כ"ס מהווה גידול של 40 כ"ס לעומת מנוע ה-V8 האטמוספרי 4.8 ל' של ה-750 הקודם (ומה שחשוב עוד יותר, יתרון של 19 כ"ס לעומת המרצדס S500, המתחרה הישירה). מתחת לו מוצע ה-740i, אלא שבעוד ה-740 הקודם היה גם הוא בעל מנוע V8, זה החדש מקבל גרסה מחוזקת של מנוע ה-3.0 ל' טורבו 6 ציל' טורי – גם הוא כפול מגדשים – שהופיע לראשונה ב-335. ההספק המירבי עלה ל-326 כ"ס (לעומת 306 כ"ס ב-335, וזה גם היה הספקו של מנוע ה-V8 ב-740 היוצא) והמומנט הוא 45.9 קג"מ. עוד מוצע ה-730d עם מנוע דיזל 3.0 ל' 6 ציל', אך לא הגרסה כפולת-הטורבו המוכרת: מדובר מנוע חדש בעל טורבו יחיד, עם בלוק העשוי כולו אלומיניום ומערכת הזרקה חדשה. ההספק המרבי הוא 245 כ"ס, שיפור של 14 כ"ס לעומת המנוע היוצא, וגם המומנט עלה קלות לעומת המנוע היוצא ומתקבל על פני תחום רחב יותר. למרות זאת, צריכת הדלק עדיפה בשיעור של כ-12%. כל המנועים מצוידים בתיבת 6 הילוכים אוטומטית בעלת תפקוד משופר.
שימוש נרחב מבעבר באלומיניום למרכב, לרכיבי מיתלים וכו' הביא לכך שהמכונית החדשה – למרות הגידול בממדים – קלה יותר. ה-750, למשל, שוקלת 40 ק"ג פחות מקודמתה. זו רק אחת הסיבות לשיפור בצריכת הדלק (ופליטת CO2) בכל המנועים, שנהנים מטכנולוגיית EfficientDynamics כגון שימוש באנרגיית הבלימה לטעינת המצבר וניתוק האלטרנטור בזמן האצה.
בתחום השילדה מציגה ב.מ.וו לראשונה מיתלי עצמות-עצה-כפולות מלפנים במקום מיתלי המקפרסון שמשמשים בכל שאר דגמי היצרן כולל ה-7 היוצאת. כל הגרסאות מצויידות במיתלים אדפטיביים עם שיכוך משתנה בהתאם לדרך, Dynamic Damping Control, וכן גם Dynamic Driving Control המציעה אפשרות בחירה בין שלושה מצבים – נוחות, רגיל וספורט. כל מצב משנה את אופי המיתלים וכן גם את תגבור ההגה (שנותר הידראולי!), מפת תגובת המנוע למצערת, תפקוד התיבה האוטומטית ואופן התערבות מערכות בקרת היציבות. יש גם מצבים נוספים – מצב מיוחד לאחיזה בתנאים ירודים, ומצב "ספורט +" המפחית עוד יותר את התערבות בקרת היציבות ואף מבטל אותה לחלוטין! דרך מערכת ה-iDrive ניתן לשנות את את המצב הספורטיבי כך שיכלול רק את תגובת המנוע המהירה בלי להשפיע על המיתלים, או להיפך, כדי להתאימו להעדפות הנהג או לתנאים ספציפיים. גרסאות הבנזין מצוידות בנוסף במיתלי אוויר אחוריים, מתאזנים מאליהם. ניתן לקבל, כמו בדגם היוצא, מוטות פיתול-מתכווננים המתקשחים בפניות כדי להקטין את זוית הגלגול, אופציה המכונה Dynamic Drive. היגוי אקטיבי מוצע גם הוא כאופציה, כאשר לראשונה הוא מופעל גם על הגלגלים האחוריים אשר מסוגלים לפנות עד 3 מעלות (במהירויות נמוכות הם מופנים כנגד כיוון ההיגוי של הגלגלים הקדמיים, במהירות גבוהות – באותו כיוון).
ה-7 החדשה מקבלת שלל מערכות עזר ומציגה מגוון מבלבל של טכנולוגיה בתא הנוסעים. כך למשל לוח המחוונים הוא למעשה מסך-תצוגה גדול (כמו בדגמי העילית של מרצדס, אגב), עליו מוקרנים המחוונים ועוד אינפורמציה – במקום או בנוסף – לפי הצורך. מערכת ה-iDrive עברה שדרוג מהותי והיא מציעה בין היתר כפתורים הניתנים לתכנות להפעלת פונקציות או קביעת מצבים נפוצים. יש מערכות בקרת שיוט חכמות בדרגות שונות, אפשרות לתצוגה עילית, מערכות התראה חדשות לסטיה מנתיב – הן לסטיה בלתי-רצונית (Lane Departure Warning) והן מפני רכב הנמצא בשטח מת בעת יציאה מכוונת מהנתיב (Lane Change Warning). יש מערכת ראיית לילה תרמית חדשה עם אפשרות זיהוי בני אדם והתראה מתאימה. וכמובן – שלל מערכות שמע, בידור ותקשורת כיד המלך, ופינוקים כמו מושבי מסאז' ממוזגים מאחור.
השיווק בפועל יתחיל מאוחר יותר השנה.