דומה כי פורד שמה דגש רב על חטיבת המנועים שלה, שמספקת יחידות כוח לשלל שימושים – בחלקם אקזוטיים (כמו מכונית הספורט הבריטית הנהדרת, נובל) ואחרים מפתיעים (כמו למשל בגרסה החדשה של המונית הלונדונית). בתערוכה הכריזה פורד בגאווה על מנוע חדש שהיא מציעה כיחידה נפרדת, מה שמכונה Crate Engine – מנוע בארגז. מדובר על מנוע בנזין V8 המבוסס על זה של המוסטנג קוברה SVT, עם 32 שסתומים וגלי זיזים עיליים כפולים, שנפחו הוגדל ל-5.0 ל‘. ההספק, בסיוע סעפות יניקה משתנות, מגיע עד כ-430 כ"ס; המנוע מיועד לשימושים בפרוייקטים שונים כגון שיפורי דגמים ישנים, Hot Rods ועוד. "אם יש לך מוסטנג ישנה בחניה", אומרת פורד, "זה יכול להיות המנוע בשבילה". על מנת להתאים את המנוע למגוון שימושים רחב, הוא מוצע עם צמת חשמל מודולרית וערכות עיגונים וחיבורים שונות. המנוע מוצע על-ידי מחלקת המירוצים של פורד, אשר הדגימה בתערוכה שימוש אפשרי מקורי עבורו: טנדר כאילו-ישן אשר נבנה מחדש, מהמסד ועד הטפחות, סביב בסיס מודרני תוך שימוש במנוע החדש. הטנדר מכונה FR100 והוא אחת ממכוניות התצוגה היותר-מעניינות ב-SEMA.
עוד הכריזה פורד – וזה כבר לא ממש מעניין מחוץ לארה"ב – על תחילת שימוש בראשי 3 שסתומים למנועיה. וואוו. הראשון ברשימה הוא ה-V8 "טרייטון" הפופולרי בנפח 5.4 ל‘, שהספקו יעמוד עתה על 300 כ"ס. מנוע זה משמש במגוון רחב של דגמי פורד. בהחלט רלבנטית לשאר העולם היא ההכרזה על משפחת מנועי 4 ציל‘ חדשים, אשר ישמשו במגוון רחב של דגמים מאימפריית פורד – כולל מאזדה, פורד אירופה וארה"ב. להמחשת הנושא הוצגה גרסה חמה של הפוקוס SVT, עם מנוע בעל 180 כ"ס וצביעת Hot Wheels, מותג מכוניות-הצעצוע מבית Mattel הענקית.
ובלי קשר (בכלל), הודיעה פורד על שובו של המוסטנג "מאך 1". הדגם המקורי יצא ב-1969, והפך לאחד המוסטנגים היותר-מבוקשים (ואחת ממכוניות הארבעה-נוסעים המהירות בעולם דאז); דגם 2003 ייוצר בהיקף מוגבל של 6,500 יחידות, וצפוי – כך פורד – להפוך גם הוא לפריט-אספנים מבוקש. נחכה ונראה. המאך 1 החדש מצוייד במנוע ה-4.6 ל‘ V8 המוזכר לעיל, עם הספק של 305 כ"ס – ותיבה אוטומטית.... למעשה השיקה פורד את המאך 1 מוקדם יותר השנה, בתערוכת ניו-יורק – אבל ב-SEMA הושקה הגרסה הסדרתית.