דם כחול בגוף אלומיניום
יגואר משלימה את רענון כמעט כל דגמיה עם סדרה XJ חדשה, שתוצג בתערוכת פריזה-XJ החדשה היא, קודם כל, גדולה משמעותית מקודמתה. בסיס הגלגלים הפך בבת-אחת לארוך ביותר בקטגוריה, 3.03 מ‘. מדובר לא רק בגידול של 16 ס"מ לעומת הדגם היוצא – בסיס גלגלים זה ארוך אף מהגרסה הארוכה של ה-XJ הקודמת. בשלב זה, אגב, לא הוצגה גרסה מוארכת של הדגם החדש. הרוחב צמח בכ-7 ס"מ, הגובה בכ-14 ס"מ, והאורך הכללי – ב-6 ס"מ.
למרות הגידול בממדים, המשקל קוצץ – וזהו אחד ההישגים הגדולים של ה-XJ החדש. המרכב עשוי כעת אלומיניום, קל ב-40% לעומת המרכב הקודם העשוי פלדה, ולדברי יגואר גם קשיח יותר ב-60% תמימים, עם יתרונות ברורים בתחום ההתנהגות הדינמית. בין היתר נעשה שימוש לא רק באלומיניום אלא אף בסגסוגות מגנזיום פה-ושם, כמו למשל בקורה התומכת את הקונסולה ולוח המחוונים.
אלומיניום מככב גם במערכת המיתלים החדשה. הסידור הוא עדיין עצמות-עצה כפולות קלסיות, אך התכנון המחודש מאפשר חסכון משמעותי במשקל הבלתי-מוקפץ. לראשונה ביגואר מקבלות כל הגרסאות מיתלי אויר מתאזנים מאליהם כסטנדרט, כדי לשמור על נוחות הנסיעה המיתולוגית של ה-XJ ברמה שתוביל את הקטגוריה; מיתלים אלו גם יורידו את המכונית באופן אוטומטי בעת נסיעה במהירות גבוהה. גם מערכת ה-CATS של יגואר, עם מיתלים אדפטיביים, מופיעה במפרט.
מנועי ה-V8 המוגדלים של יגואר, בנפח 4.2 ל‘, שהופיעו קודם לכן ב-S-קלאס המשודרגת וב-XK המרועננת, יעמדו בראש רשימת מנועי ה-XJ. ההספקים הם 300 כ"ס (לפי תקן DIN) למנוע הרגיל, ו-400 כ"ס לדגם בעל מגדש-העל שיניע את גרסאות ה-XJR. מנוע V8 בנפח חדש, 3.5 ל‘, עורך כאן הופעת בכורה ומציע 262 כ"ס. ולנוסטלגים שבינינו, אנו שמחים לבשר על שובה של ה-XJ6: סדרה XJ החדשה מקבלת את מנוע ה-V6 של ה-S-טייפ, עם 240 כ"ס. כל המנועים מקבלים את אותה תיבה – אוטומטית בת 6 הילוכים מתוצרת ZF, שהופיעה לראשונה ב-S-טייפ השנה.
כצפוי, רשימת אבזרי הפינוק עשירה ביותר וארוכה מכפי שניתן לפרט כאן. נזכיר רק את מערכת המולטימדיה המפוצלת, המאפשרת לנוסעים שימוש נפרד בשלושה מקורות-בידור שונים לטובת הנוסעים מאחור משולבים צגים במשענות הראש של המושבים הקדמיים.
שיווק ה-XJ החדשה מיועד להתחיל באביב 2003, מן הסתם כדגם 2004. יש לציין כי עד היום יוצרו למעלה מ-800,000 מכוניות בסדרת XJ – למעלה ממחצית מכל מכוניות יגואר שיוצרו אי-פעם.