פוקוס RS – סוף סוף!
בשעה טובה מוציאה פורד את ה-RS החמה לשוק – שנתיים אחרי הצגת דגם-הקונספטהעיצוב האגרסיבי מבוסס על מרכב האצ‘בק 3 דלתות, בדיוק כמו מכוניות הראלי עצמן (ופורד מדגישה כי בסיס הגלגלים והמפשק זהים לאלו של מכוניות ה-WRC). המנוע מבוסס על ה"דוראטק" 2.0 ל‘ המוכר, אלא שבמקום 130 כוחות-הסוס המקוריים הצליחה פורד, בסיוע הוספת מגדש-טורבו, למצוץ 215 כ"ס מיחידת-הכוח של ה-RS. המומנט המירבי הוא 31.6 קג"מ ב-3,500 סל"ד. בשלב זה נמצאים בידינו נתוני תאוצה "בריטיים" בלבד – 0 ל-60 מייל/שעה (כ-96 קמ"ש) ב-6.4 שנ‘, 0 ל-100 מייל/שעה (כ-160 קמ"ש) ב-15.5 שנ‘, מהירות מירבית 232 קמ"ש. על העדר ההנעה הכפולה מכפר דיפרנציאל קדמי מתוחכם מתוצרת Quaife, שמהווה רק חלק מרשימת הספקים המרשימה שגייסה פורד: מושבי ספארקו, מגדש גארט, חישוקי O.Z, בלמי ברמבו, בולמי Sachs, מצמד מירוץ AP. עם כל אלו, ועל בסיס השילדה המהוללת של הפוקוס, בטוחה פורד כי תוכל לתת תשובה הולמת לאימפרזה ושות‘.
המכונית, לפחות לפי התמונות, נראית נהדר (מה שבודאי יהווה יתרון לעומת האימפרזה...) – עיצוב הפנים, במיוחד, נראה מלא-השראה וספורטיבי ביותר.
תזמון ההכרזה הרשמית "הצליח" לפורד, כאשר הוא מגיע לאחר 3 נצחונות רצופים של הפוקס WRC באליפות הראלי העולמית. הפוקוס RS תיוצר ליד פס הייצור של הפוקוס הרגילה, בגרמניה, החל מאמצע ספטמבר; המנוע ייוצר בויילס. כמות היצור תוגבל ל-30 מכוניות ביום.
ומדוע לקח כל כך הרבה זמן למכונית הכה-מתבקשת הזו להגיע לייצור? לפורד יש הסבר, שהושחל באלגנטיות להודעה הרשמית: לדבריהם, במכונית עתירת-ביצועים שכזו היה צורך לוודא את אמינותה ועמידותה מעל לכל ספק, והיא הועמדה במבדקים וניסויים מפרכים וארוכים מהרגיל. בדרך כלל, כך פורד, פרק-ניסויים ארוך שכזה מתבצע רק במכונית חדשה לגמרי. " The RS development team has been given the time it needed to prove out the robustness and dependability of the RS package", לשון ההודעה. אנו מוסיפים כי בשנה האחרונה נפוצו שוב ושוב שמועות על בעיות בהן נתקלה פורד במהלך הפיתוח.
קיימים סיכויים טובים כי ה-RS תגיע גם לישראל, למרות המחיר שצפוי להיות גבוה משמעותית משל הגרסה החמה הנחותה של הפוקוס, ה-ST170.