8 בעקבות 7
אודי חושפת את ה-A8 החדשה – כשהמטרה אליה היא מכוונת ברורה כשמשגם ללא חדשנות, התצלומים הרשמיים מראים מכונית מודרנית ועכשווית בהחלט, עם עיצוב מלוטש שמצליח להזכיר הן את ה-A8 הקודמת והן את ה-A6 וה-A4 החדשות יותר. כצפוי, ה-A8 החדשה גדלה בממדיה, בעיקר בבסיס הגלגלים שהינו ארוך יותר ב6- ס"מ, 2.94 מ‘ לעומת 2.88. בהמשך תוצג גם גרסה מוארכת. בשלב ראשון הוצגו שני מנועים, שניהם בנזין V8 המבוססים על מנועים קיימים: 3.7 ל‘, עם הספק שעלה מ260- ל280- כ"ס, ו4.2- ל‘ עם 335 כ"ס לעומת 310 עד עתה. שניהם מגיעים עם תיבת טיפטרוניק חדשה בת 6 הילוכים, עם אופציה לתפעול ידני גם באמצעות "משוטים" צמודים להגה. כרגיל, אודי מתגאה בהנעת קוואטרו ומרכב אלומיניום, פריטים שנותרו יחודיים ל-A8 בסגמנט הפאר; רכיבי אלומיניום מופיעים גם במערכת המיתלים, חשוב להקטנת המשקל הבלתי-מוקפץ. אבל החידוש כאן הם מיתלי-אוויר אדפטיביים ואקטיביים, המאפשרים בחירה בין שלושה מודי-פעולה – מ"נוח מאד" ועד ל"ספורטיבי בעליל".
התשובה של אודי ל-i-Drive (השנויה-במחלוקת) של הב.מ.וו 7 היא MMI, או Multi Media Interface. המערכת אמורה לאפשר שליטה אינטואיטיבית במערכות הבידור, ניווט ותקשורת המרובות המוצעות כסטנרדט וכאופציה. בשיחות בעבר עם נציגי "אוטו", אמרו אנשי אודי כי "המערכת שלנו תעשה את זה כמו שצריך", רמז עבה לממשק של ב.מ.וו שלא התקבל באהדה יתירה.
תחילת השיווק של ה-A8 החדשה מיועדת לסתיו השנה. בעתיד יתווספו עוד מנועים – מן הסתם, ה-V6 של אודי בנפח 3.0 יניע דגם "בסיסי", וכמובן שלא יעדר מקומם של מנועי TDI. מנוע ה-W12 של פולקסווגן צפוי להופיע אף הוא בגרסת-עילית, אולי רק בדגם הארוך; וכמובן, באודי כמו באודי, סביר ביותר שתופיע גם גרסת S8 שרירית.