עולם כמנהגו נוהג
כבר לפני ארבע שנים - לאור ממצאי וועדת בקר - הכיר משרד התחבורה בעובדה כי לימודי הנהיגה לקויים. ובכן, כפי שגילינו, הרפורמה המובטחת טרם יצאה אל הפועלמקרה? מקרה מייצג. נהגים צעירים מעורבים פי שלושה(!) בתאונות קטלניות מאשר שיעורם באוכלוסיית בעלי הרשיונות. מפתיע? ממש לא. נהגים צעירים סובלים מחוסר בניסיון ובידע, לאור איכות תהליך הכשרתם. הבעיה היא כי משרד התחבורה אינו עושה דבר לשיפור איכות נהגיו, והתוצאה נוראה. מה שחמור היא העובדה כי התפריט לטיפול אחר במצב נכתב, ואפילו הושמעה התחייבות לטיפול מסוג אחר. כאשר נכנס יצחק לוי לתפקיד שר התחבורה, באביב 96‘, התחייב להקים וועדות מומחים לבדיקת כל הקשור בטיפול בתאונות דרכים והדרכים למניעתן. וועדה אחת, בראשות ח"כ דאז אוריאל לין (השנייה הייתה וועדת המנכ"לים), עסקה בתחום לימוד הנהיגה. וועדת לין הגישה את ממצאיה בתחילת 97‘, ואלו היו, במחילה, מגוחכים. נקודת המוצא הייתה כי מעבר לשיפורים פה ושם - והמלצה על חונך - הכל ממש בסדר. בנוסף, כאילו באופן סמלי, התפוצצו אז פרשיות חמורות במשרדי רישוי בצפון ובירושלים. ד"ר משה בקר, איש מקצוע בתחום, נשכר להקים וועדה. הדוח הוגש באפריל 98‘ והתקבל על-ידי שר התחבורה. מגזין אוטו כתב על עיקרי הדוח ודיבר עם ד"ר משה בקר לפני 3.5 שנים (אוטו 152). מאז - כפי שיוסבר בהמשך - לא נעשה דבר, ולא יושמה אף אחת מהמלצות הדוח!
הבה ונבדוק את המציאות כיום.