העתיד החשמלי של קרייזלר
קונצרן קרייזלר חושף שלושה אבות-טיפוס של מכוניות חשמליות, עם כוונות ייצור רציניותנזכיר עוד כי קרייזלר פתחה אתר יעודי לרכביה החשמליים, www.Chryslergoeselectric.com. עוד התבשרנו כי קרייזלר משתפת פעולה עם ג'נרל אלקטריק ועם משרד האנרגיה האמריקני לפיתוח מערכות אגירת אנרגיה מתקדמות – מצברים, בניסוח פשוט יותר – לכלי רכב חשמליים.
דודג' EV
הכלי המלהיב ביותר בשלישייה שייך ללא ספק לדודג': קופה ספורטיבית דו-מושבית, על בסיס של... לוטוס יורופה. מעניין אם זו בחירה מכוונת, בהתחשב בכך שמכונית הספורט החשמלית של טסלה מתבססת על לוטוס אליס... יחידת ההנעה מספקת כאן לא רק את אותו הספק של 200 קילוואט, אלא גם מומנט מירבי של מעל 66 קג"מ (!!). זה מספיק כדי להגיע ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות, ולמהירות מירבית של מעל 190 קמ"ש. הטכנולוגיה החשמלית מיושמת כאן, כמובן, עם הנעה אחורית.
ג'יפ EV
ג'יפ בחרה להתבסס על הרנגלר אנלימיטד עבור הרכב החשמלי שלה, כאשר במקרה זה מדובר ברכב מוארך-טווח וכפול-הנעה. הטווח על מצברים בלבד הוא 40 מייל במקרה זה, כאשר שימוש במנוע הטעינה מאריך את הטווח ל-400 מייל – עם מיכל דלק של 30 ליטרים בלבד! המנוע במקרה זה מסתפק בכ-41 קג"מ של מומנט, עם אותו הספק מירבי של 200 קילוואט. ג'יפ בוחנת את האפשרות להשתמש במנועים חשמליים נפרדים לכל גלגל, מה שכמובן ייתן הנעה 4x4 עם גמישות מוחלטת בחלוקת הכוח לפי תנאי האחיזה בנפרד לכל גלגל.
קרייזלר EV
באופן לא ממש מפתיע, ה-EV של קרייזלר הוא מיניוואן: גרסה חשמלית מוארכת-טווח של הטאון-אנד-קאנטרי. יחידת הכוח החשמלית, כאן ביישום הנעה קדמית, מספקת הספק מעט נמוך יותר, 190 קילוואט, עם מומנט של כ-36 קג"מ. טווחי הנסיעה זהים לאלו של הג'יפ EV, דהיינו 40 מייל על מצברים בלבד ו-400 מייל בסיוע המנוע/גנרטור.