השלב הבא
הרפורמה במיסוי כלי רכב החלה בסוף דצמבר 2005 עת ירד אחוז המיסוי מ-95% ל-89%. בתוכנית הרב שלבית שהציגה אז רשות המיסים, ושר האוצר דאז, אהוד אולמרט, סומנו מספר מטרות וביניהן: הקטנת נטל המס (העקיף) על הציבור הישראלי והשוואת המס על כלי רכב פרטי לאלה המסחרי. גם ועדת שיינין מאותה תקופה תרמה את שלה; זו כזכור המליצה להקטין את המס על כלי רכב (במטרה להעלות את רמת הבטיחות על כבישי ישראל) ובמקביל להגדיל את הבלו על הדלק.
כעת אנחנו בפתחו של השלב הרביעי (שיצא לפועל בינואר 2009) ולפנינו עוד שלב אחד אחרון – ירידה מ-75% מיסוי ב-2009 ל-72% ב-2010.
קבוצה |
קבוצות המחיר שבתוקף בשנת 2008 |
קבוצות המחיר בשנת 2009 |
||
ממחיר בש"ח |
עד מחיר בש"ח |
ממחיר בש"ח |
עד מחיר בש"ח |
|
1 |
|
92,000 |
|
90,000 |
2 |
92,001 |
111,000 |
90,001 |
105,000 |
3 |
111,001 |
130,000 |
105,001 |
123,000 |
4 |
130,001 |
147,000 |
123,001 |
139,000 |
5 |
147,001 |
191,000 |
139,001 |
180,000 |
6 |
191,001 |
273,000 |
180,001 |
258,000 |
7 |
273,001 |
ומעלה |
258,001 |
ומעלה |