לכאורה מדובר בזן נדיר, קבוצה שכמעט לא קיימת כלל בשוק המקומי – קומפקטיות
2.0 ליטר במדינת ה"אלף שש מאות אוטומט". זה הרי נוגד את אבני היסוד עליהן
מושתת שוק הרכב הישראלי, בייחוד כאשר מחירי המכוניות האלה יקרים משמעותית
ונוגעים (ולעיתים אף חולפים) על פני משפחתיות גדולות מצוידות כהלכה. וכאשר
כל סנטימטר פח קובע, ברור שמדובר כאן בכלים שלא מיועדים לקהל הרחב. אבל
במקרה שלפנינו נראה כאילו משהו פשוט מנסה להתגרות בעם היושב בציון ולבחון
את סובלנותו, כי מתוך שלוש המכוניות שהתייצבו למבחן רק אחת צוידה במנוע
2.0 ליטר אמיתי. השאר צוידו בתחליפים אפקטיביים ומודרניים, שיאתגרו את
ההיגיון המוטורי המאוד מוגבל של הצרכן הישראלי.
אבל התחליפים האלה הם בדיוק מה שהופך את המבחן הזה לכל כך מעניין. כי כל
אחת מהמשתתפות במבחן משתמשת בטכנולוגיה שונה כדי לייצר הספק דומה. ראשונה
ברשימה הזו היא כמובן הגולף
שמצוידת במנוע 1.4 ליטר קטנטן בנפח, אך ענק בטכנולוגיה. עם השילוב הייחודי
של פולקסווגן בין מגדש-על (שדואג לכוח בסל"ד נמוך) לטורבו (שמיועד לסל"ד
גבוה יותר) ולתיבת הילוכים רובוטית כפולת-מצמדים, זו בהחלט יחידת הכוח
המרתקת ביותר כאן. מאז הלנצ'יה דלתא 4S (מכונית מירוץ, בעצם) לא עלתה על
הכביש מכונית עם השילוב הזה (למעט, כנראה, מהדורה מוגבלת והזויה של ניסאן
מרץ' – שמה של המיקרה ביפן – בגרסת סופר-טורבו...).
הפיז'ו מתייצבת עם גרסה מוגדשת ל-1.6 ליטר שפותח על ידי ב.מ.וו, ובגרסה זו מוחלש להספק של 140 כ"ס (לגרסה הידנית 150 כ"ס, ויש גם גרסת 175 כ"ס). רק הפוקוס מתייצבת, ממש לפי הספר, עם מנוע 2.0 ליטר שהאנקדוטה היחידה לגביו היא המקור היפני – מאזדה.
הפיז'ו מתייצבת עם גרסה מוגדשת ל-1.6 ליטר שפותח על ידי ב.מ.וו, ובגרסה זו מוחלש להספק של 140 כ"ס (לגרסה הידנית 150 כ"ס, ויש גם גרסת 175 כ"ס). רק הפוקוס מתייצבת, ממש לפי הספר, עם מנוע 2.0 ליטר שהאנקדוטה היחידה לגביו היא המקור היפני – מאזדה.