ל-VW יהיה מותג אופנועים?
האם היו"ר המיתולוגי חותר להשגת יצרן אופנועים תחת כנפי הקונצרןבהתחשב בקשרים המתהדקים עתה בין הקונצרן לבין חברת פורשה המחזיקה ב-31% מהחברה, ובעזרה אשר נתנה זו האחרונה לחברת האופנועים המיתולוגית הארלי דיוידסון בתכנון מנוע מקורר המים הראשון שלה (ב-V-Rod), יתכן והרעיון אינו כה רחוק ממימוש. פייך, נכדו של פרדיננד פורשה, הוא האיש החזק בפולקסוגן וגם האיש החזק בפורשה – השולטת בקונצרן הענק. פייך ידוע כבעל גישה לא תמיד מקובלת לעולם הרכב ובהחלט חושב לא פעם מחוץ לקופסא. בהקשר זה ניתן למנות הצלחות גדולות אך גם מהלכים פחות מבריקים; להגדרה הראשונה ניתן להכניס את ''מהפיכת האיכות'' אליה דחף את הקונצרן בשנות ה-90', מהלך שהיה כרוך בסיכון אדיר עבור היצרנית העממית, אך הוא שהפך את פולקסווגן למה שהיא היום ולאט לאט הופך לדוגמא ומופת לאופן בו קונצרן צריך להתאים עצמו לתקופות ולשווקים משתנים. הדחיפה להקמת בוגאטי שנראית כיום כגיבנת על גב הקונצרן, שייכת להגדרה השנייה.
ההיגיון מאחורי דבריו של פייך ברור למדי. מותג כמו דוקאטי, למשל, לאו דווקא חייב להפסיד. חברה קטנה ועתירת ידע, ניסיון וטכנולוגיה יכולה להוות תרומה משמעותית גם עבור קונצרן גדול כמו פולקסווגן ובכל תחום בו אתה המוביל – כמובן שיש תמורה שיווקית בלתי מבוטלת. אם ננסה לדמיין את דוקאטי תחת כנפי קונצרן כמעט חסר גבולות כמו פולקסווגן, הרי שפתאום גם יצרניות אופנועים ענקיות מוכרות צריכות לחשוש... יש לזכור גם כי יצרנית ה''שוחה'' עידנים בליגת העל של טכנולוגיית המרוצים בתחומה (דוקאטי עוסקת במרוצים מזה עשרות שנים) מביאה עמה ידע טכנולוגי משמעותי אותו ניתן לנצל גם לתחומים אחרים, לאו דווקא דו-גלגליים גרידא. עוד חשבון אותו ניתן לעשות ילמד שהתמורה היחצ''נית המתקבלת בעבור רכישת מותג אופנועים במחיר הנכון יכולה להיות משמעותית גבוהה יותר מהחייאת מותג-עבר, דוגמת בוגאטי, למשל, או רכישת מותג קיים במאות מיליוני יורו וצפונה. ולא בכדי בדוקאטי עסקינן; ידוע כי קיים ניסיון מצד הנהלת החברה וחברת השקעות קנדית לרכוש את המותג ולהעבירו לידיהם. הערכות מלמדות שהמחיר לא צפוי להיות זול במיוחד.
מעבר להררי הספקולציות אין שום מידע רשמי ומוסמך לגבי כוונת פולקסווגן לרכוש מותג דו-גלגלי כלשהו בכלל, את דוקאטי בפרט. אבל, הדברים נאמרו, הסיכויים קיימים וכל שנותר הוא להמתין. אם וכאשר, משעמם זה לא יהיה...