פתיחות מחשבתית: רטט הגשר יעזור להאיר את הכביש
ביפן מישמים רעיון טכנולוגי לפיו הוויברציות שנוצרות ממעבר כלי רכב על גשרים יתורגמו ליצירת אנרגיהלמעשה, ניסוי בקנה מידה קטן בנושא כבר החל בחלק מתחנות הרכבת ביפן, שם באמצעות ריצוף מיוחד צעדיהם המהירים של היפנים משמשים את הרכבת התחתית לאנרגיה. אבל היפנים, זריזים ומהירים ככל שיהיו, חושבים בגדול, הכי גדול שאפשר, על גשרים. אם רטט צעדיהם של נחיל אנשים בשעות העומס יכול לעזור ולהאיר את הרכבת התחתית, חשבו על מה רטט של כלי רכב על גשרים יכול להאיר!
לצורך כך נבחר גשר ''גושיקי-זאקורה-אוהאשי'' (Goshiki-Zakura-Ohashi) מעל נהר ''אראקווה'' (Arakawa). גשר זה הוא אחד מתוך חמשת הגשרים המרכיבים את מערכת הכבישים המהירה העוטפים את טוקיו, Shuto Expressway. לעת עתה, היפנים אינם מנדבים מידע אודות קצב ייצור החשמל או בכל הנוגע לכדאיות הכלכלית ומסתפקים באומרם כי רטט כלי הרכב מספיק כדי להאיר חלקו המרכזי של הגשר.
אין ספק, טרם נאמרה המילה האחרונה במירוץ אחר חיפוש מקורת אנריגה חלופיים, ויפן כעת מובילה בשורה שונה מזו שהכרנו עד היום. האם בשורה זו תצליח לעצור את נסיקת מחיר הזהב השחור? לא בטוח, אך העובדה כי היפנים מתכננים ליישם את תוכנית ''הגשרים הרוטטיטים'' לשאר הגשרים המקיפים את טוקיו בהחלט מעודדת, לא.