אם היה צורך באישור נוסף אודות מצבה העגום של תעשיית הרכב האמריקנית, בהמשך לדיווח על
תכניות הייעול של פורד, אתמול התבשרנו כי ג'נרל-מוטורס עומדת לסגור עוד ארבעה מפעלי ייצור בצפון-אמריקה עד שנת 2010. כל ארבעת המפעלים המדוברים מייצרים כיום כלי רכב כבדים, Trucks בלשון האמריקנים – דהיינו טנדרים ורכבי פנאי. קטגוריות אלו הן הסובלות העיקריות מהשפעת העליות המתמשכות במחירי הדלק, ומכירותיהן בצניחה מתמדת (
ראה ידיעה נפרדת כאן). המפעלים שיסגרו ממוקמים בוויסקונסין, אוהיו, קנדה ומקסיקו. ריק וואגונר, יו''ר GM, עומד להכריז על התכנית במפגש השנתי של ג'נרל-מוטורס שיתקיים היום. האמר. בחינה אסטרטגית עוד עומד להכריז וואגונר על בחינה אסטרטגית של מותג האמר – כולל אפשרות מוצהרת בגלוי של מכירתו, מלאה או חלקית, או אף סגירתו. ''האמר הוא מותג נהדר'', אמר אתמול דובר GM, ''ויתכן בהחלט שאנו לא מפיקים ממנו את המיטב. אולי למישהו אחר תהיה הזדמנות לעשות זאת''. בשלב זה לא דווח על מגעים כלשהם שהתנהלו עם גורמים אחרים, וההחלטה על עתיד המותג תתקבל רק בתום שלב הבדיקה והבחינה-מחדש שהחלה זה עתה.
ובמקביל, קרייזלר הכחישה את הדיווחים בעיתונות בארה''ב כאילו סרברוס, שרכשה אותה בשנה שעבר, מכרה חלק ניכר מבעלותה למשקיעים חיצוניים. ההכחשה טוענת חד-משמעית כי לא חל שום שינוי בבעלות על קרייזלר מאז נסגרה העסקה וכי אין כל מגעים למכירת נתח כזה או אחר.