טויוטה מעדכנת תחזיות ומעתיקה ייצור לברזיל,
קרייזלר מקפיאה מחירים כדי לבלום צניחה במכירות,
G.M שוקלת לבטל ההאמר,
פורד מעבירה ייצור למקסיקו ופולקסווגן? גם היא נערכת ליום שאחרי, עם חזרה לייצור מכוניות בארה''ב אחרי הפסקה של 20 שנה. בעבר ייצרה פוקלסווגן מכוניות במפעל בפנסילבניה, שנסגר ב-1988. חזון מכירות ל-2018 החברה הכריזה רשמית על השקעת מיליארד דולר בהקמת מפעל חדש בצ'אטאנוגה (Chattanooga), טנסי, אשר יוכל לייצר במלוא התפוקה 150,00 כלי רכב בשנה ויספק תעסוקה לכ-2,000 עובדים. יו''ר קבוצת פולקסווגן, פרופ' מרטין וינטרקורן, ציין כי החברה רואה במכירות לשוק האמריקאי חלק חשוב באסטרטגיית המכירות הכללית. לדבריו, לא זאת בלבד שבניית המפעל תסייע להשגת יעד המכירה של 800 אלף מכוניות בארה''ב עד 2018, אלא גם תסייע בהשגת תחושה של ''רכב תוצרת אמריקה'' בקרב לקוחותיה. בנוסף, מפעל הרכבה בארה''ב יעזור לפולקסווגן לנטרל את השפעת שער הדולר על רווחיות החברה ביבשת החדשה.
המפעל החדש יתוכנן מודולרית ובאופן יעיל כך שיוכל לייצר מוצרים שונים לפי צורכי שוק משתנים והחלטות היצרן. המכונית הראשונה אשר תצא מפס הייצור בתחילת 2011 תהיה סדאן בגודל בינוני (במונחים אמריקאים), וניתן לשער שזו תהיה מחליפת הג'טה. מה בהמשך והאם גם מותגי אודי יגיעו למפעל החדש? ימים יגידו.