יצרנית הרכב הסינית שואנגוואנג (Shuanghuan) לא תוכל לשווק בגרמניה את ה-SUV המגודל שלה – ה-CEO, כך פסק בית המשפט במינכן.


ה-CEO דומה מזוויות רבות ל-X5 אבל לא רק. גם מקיה "השאילו" הסינים משהו – במקרה זה זו החזית שיותר ממזכירה את זו של הסורנטו. אורך ה-SUV המגודל 4.70 מ' והוא זז באמצעות מנוע 2.4 ליטר בנזין מבית מיצובישי. ההספק – 135 כוח-סוס – אמור להבטיח מהירות מרבית של 160 קמ"ש. צריכת הדלק ופליטת ה-CO2 – לפי נתוני היצרן, כמובן – עומדת כל קצת פחות מ-10 ק"מ/ל' ו-208 גרם לק"מ, בהתאמה. ה-CEO אמור היה להימכר במחיר של כ-26,000 יורו. הב.מ.וו X5 – רק לשם קבלת פרופורציות – מתחיל עם תג של 52,000 יורו, ל-3.0Si...

ב.מ.וו כבר החלה בנקיטת הליכים משפטיים נגד יבואני שואנוואנג לגרמניה זמן קצר לפני פתיחת תערוכת הרכב של פרנקפורט (ספט' 2007) בשל הדמיון הבוטה ל-X5, במטרה למנוע מהדגם להיות משווק בגרמניה. בית המשפט אף החמיר ופסק כי על היבואנית – חברת China Automobile Deutschland – להשמיד (!) את כל המכוניות מדגם זה שנמצאות בבעלותה. היבואנית, מצידה, הבטיחה לערער על העונש, שבפועל יקשה מאוד על החברה אותה היא מייצגת לחזור ולהיכנס לשוק הגרמני; שוק זה גם כך לא ממש מת על סחורה מסין, ומפסק הדין החמור ניתן להבין גם כי בגרמניה לא מתייחסים בסלחנות יתרה לניסיונות חיקוי – ועוד של מוצריהם...

פרשנויות מפי משפטנים גרמניים שנקראו לסוגיה מלמדות שסיכויי ההצלחה של ערעור שכזה הנם קלושים.

לא נמסר האם בכוונת ב.מ.וו להמשיך בהליכים משפטיים נגד יבואני המותג שואנגוואנג במדינות נוספות בעולם.