מכירות בארה"ב: יוני השחור
כל המומחים דיברו על חודש יוני קשה במיוחד בשוק האמריקני. התחזיות לא התבדובין שלוש היצרניות מדטרויט מצבה של ג'נרל מוטורס הוא הטוב ביותר, אך 'טוב' הוא מונח יחסי בלבד: מכירות GM ירדו ב-18.5% לעומת יוני 2007, ומתחילת השנה היא ספגה את המכה הקשה ביותר בין הקונצרנים הגדולים עם ירידה מצטברת של 16.3%; מותג האמר ירד כמעט ב-60% ביוני.
אבל לא רק יצרני ארה"ב סובלים. מכירות טויוטה ירדו ב-21.4% (!!) ביוני וב-6.8% מתחילת השנה; אחת הסיבות המפתיעות לירידה הגדולה ביוני היא דווקא הפריוס, שהיתה אמורה להיות כוכבת-מכירות בתקופה זו של מחירי דלק גבוהים. בעיות אספקה של הדגם הביאו לירידה משמעותית של 25% אך מדובר בתופעה לא מייצגת. גם ניסאן לא הבריקה ואיבדה קרוב ל-18% ביוני. עם זאת מצבן של שתי אלו טוב לעומת מיצובישי, שהולכת ומאבדת גובה בארה"ב. מכירותיה צנחו ב-42% וירדו לכ-7,500 מכוניות בלבד ביוני – לשם השוואה, טויוטה מכרה קרוב ל-200,000 באותה תקופה – ומתחילת השנה איבדה מיצובישי קרוב לרבע ממכירותיה הצנועות.
בתוך כל הנתונים השחורים יש קצת קרני אור. הונדה ויונדאי הצליחו להלחם במגמה הכללית ולהשיג גידול במכירות. אצל הונדה מדובר בשיעור צנוע אמנם, 1.1%, אך במצב השוק הנוכחי גם זה מהווה הישג נאה. ואילו קבוצת יונדאי-קאיה השיגה גידול של 3.5%, התוצאה הטובה ביותר ביוני בין כל היצרנים לגביהם נמסרו נתונים נכון לרגע כתיבת שורות אלו (דהיינו כמעט כולם, כאשר החסרים הם מאזדה, ניסאן ופולקסווגן). בכלל הקבוצה הקוריאנית נמצאת במצב מצוין: בסיכום המכירות הגלובליות הושג ביוני שיא מכירות חודשי של כל הזמנים עבור יונדאי-קיה. המכירות החצי-שנתיות מהוות גם הן שיא של 1,481,000 מכוניות, גידול של 14.2% לעומת אותה תקופה ב-2007.