בהיסטוריה של אודי אין מנועים בעלי מגדשי-על מכניים, Superchargers, אלא אם הולכים לפרה-היסטוריה ולמכוניות המירוץ של אוטו-אוניון משנות ה-30. אבל כמותג אודי, כאשר נעשה שימוש בהגדשה (וזה קרה לא מעט) הבחירה היתה תמיד בטורבו. אבל עכשיו משיקה אודי מנוע TFSI חדש, V6 בנפח 3.0 ל', אשר מקבל לראשונה מגדש-על (מה שאומר שה-"T" בכינוי אינו מייצג עוד "טורבו"...). תשאלו למה? "בדיקות השוואה אינטסיביות הראו כי מגדש-על מכני עדיף על פני תצורת ביטורבו למנוע הזה", אומרת אודי. רק לנו יש הרגשה שבעצם הדברים הללו מכוונים לעבר מנוע ה-3.0 ל' כפול-הטורבו של ב.מ.וו – אותו מנוע אשר זכה לאחרונה בתואר "מנוע השנה הבינלאומי"? ההשוואה בין השניים מתבקשת. ובכן אודי משתמשת בלחץ גדישה נמוך, מקסימום של 0.8 באר, כך שההספק אינו דרמטי: 290 כ"ס (שמגיעים כבר ב-5,000 סל"ד), לעומת 306 כ"ס שמפיק המנוע המקביל של ב.מ.וו. במומנט, לעומת זאת, יש יתרון לאודי עם 42.8 קג"מ לעומת 40.8 אצל ב.מ.וו (אם כי שם שיא המומנט מגיע כבר ב-1,300 סל"ד. במנוע החדש של אודי שיא המומנט מגיע ב-2,500, עדיין נמוך מאד). אודי, אגב, טוענת כי המנוע "שש" לטפס ל-6,500 סל"ד ומגיע לשם בקלות.המנוע החדש: 290 כ"ס וכמעט 43 קג"מ מ-3.0 ל`המנוע בעל הנפח החדש מבוסס על מנועי ה-2.8 וה-3.2 ל' הנוכחיים של אודי, וחולק עימם את אותו קוטר בוכנה של 84.5 מ"מ. המהלך הוא שיוצר את הבדלי הנפחים: במנוע ה-2.8 ל' זהו מהלך קצר של 82.4 מ"מ, במנוע ה-3.2 ל' המהלך הוא 92.8 מ"מ, ובמנוע -3.0 החדש מהלך הבוכנה נופל בין השניים ועומד על 89 מ"מ. זה לא ההבדל היחיד – מערכת ההזרקה הישירה היא מסוג חדש, ומסוגלת לבצע עד שלוש פעולות-הזרקה נפרדות בכל פעימת-כוח. מגדש-העל הקומקפטי הוא מסוג Roots (בעקרון, מעין שני חלזונות המשולבים זה בזה), ומגיע עד 23,000 סל"ד. יחס הדחיסה גבוה יחסית למנועים מוגדשים, 1:10.5.
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של
אודי אינה מפרטת איזה דגמים יזכו למנוע החדש ומתי, אך הייצור יתחיל מאוחר יותר השנה והמנוע מיועד עקרונית לכל הדגמים בעלי מנועים אורכיים – דהיינו, A4 וצפונה עד וכולל ה-A8.