רדאר בשירות אודי
אודי פתחה "מערכת אבטחת בלימה" המבוססת על טכנולוגיית רדאר המתיימרת להקטין את הסיכוי לתאונות חזית-אחור''מערכת אבטחת בלימה'' – כך נקרא לה בקיצור – מותקנת כיום ב-A4, A6, A8, Q7 ןבקרוב גם ב-Q5. המערכת היא חלק ממערכת בקרת השיוט האדפטיבית, מבוססת רדאר הנקראת ACC. מערכת זאת מבצעת בכל זמן הנהיגה בדיקה של מהירות הרכב ביחס למרחק של המכונית שלפניו, במהירויות שבין 30 קמ''ש ל-200 קמ''ש ומבצעת בלימה עצמאית (בתוך מגבלות מסויימות), על-פי הצורך. אבל, בעוד שמערכת ה-ACC אינה יעילה במהירויות נמוכות (בעיר, למשל) נועדה ''מערכת אבטחת בלימה'' החדשה למלא בדיוק נישה חסרה זו. מחשב המערכת ''יודע לתקשר'' עם מערכות הבקרה של המנוע, תיבת ההילוכים האוטומטית והבלמים – לנתח ולהגיב תוך חלקיקי השניה למצב ובכך להחליף הלכה למעשה את הנהג שלא היה מרוכז, עייף או סתם לא מיהר לקרוא נכונה את העומד להתרחש. מחקרים של מרכז מחקרי תאונות הדרכים של אודי מראים כי 70% מהתאונות נגרמות ע''י נהגים שלא היו מרוכזים במנהיגה, דעתם הוסחה ע''י גורם שלישי או נהגים עייפים.
למרצדס, אגב, מערכת המבצעת פעולות דומות – שגם היא מבוססת רדאר – והמותקנת בסדרות ה-S ו-CL שלה מאז 2005.