ביזאריני, שובו של הקאמבק
עוד מותג-עבר מפואר מסתער על שוק האקזוטיקה. אולי...עכשיו צץ מחדש השם ביזאריני – אך בשלב זה לא הצלחנו לברר מאיזה כיוון, בדיוק. מה שאנו יודעים לומר הוא כי המכונית שאתם רואים כאן מכונה P538, על שם אחד מדגמי העבר המהוללים ביותר של ביזאריני וכנראה הנדיר מכולם, משנת 1966-7. ה-P538 נולדה כמכונית מירוץ; שמה נובע מנפח המנוע, 5.3 ל', וממספר הצילינדרים, 8, שכן הגרסאות הראשונות צוידו במנועי שברולט קורבט. מאוחר יותר הוכנו גם שתי גרסאות עם מנועי למבורגיני V12, וכך זכה ביזאריני לחזות במכונית פרי ידיו שגם נשאה מנוע שהוא עצמו תכנן. ה-P538 שימשה כבסיס המכני של מכונית התצוגה הראשונה של ג'וג'ארו, הביזאריני מאנטה, שהוצגה בתערוכת ז'נבה 1968.
העיצוב המחודש שאתם רואים כאן – עיבוד מחשב, כמובן – נושא קווי דמיון ברורים ל-P538 הפתוחה מלפני יותר מ-40 שנה; אחראי לו סטפן שולצה, מי שזכה בתחרות העיצוב של פיז'ו לפני מספר שנים עם ה-4002, ולאחרונה יצר את העיצוב לגלגול החדש של הדה-טומאסו פנטרה. עוד אנו יודעים כי המנוע – ממש כמו ב-538 המקורית – מגיע משברולט קורבט, ה-LS7 של ה-Z06 הנוכחית (מה שאומר נפח של 7.0 ל' והספק של 550 כ"ס). המשקל הוא "בין 1,000 ל-1,200 ק"ג", וזה מספיק טוב בשבילנו.