פורד קאפרי – הקאמבק בדרך
בלעדי: בפורד זוממים להשיק קופה עממית חדשה עם שם וותיק במהלך 2009. הקאפרי חוזרת בכדי להילחם בקטגוריה החמה בהתהוות של קופה זולותאחת המגמות הלוהטות והחשובות ביותר המתהוות בעת האחרונה היא קטגוריית ה''קופה הזולות'' החדשה. למעשה אלו הן מכוניות פנאי אטרקטיביות יחסית במחיר, המבוססות על טכנולוגיה המונית, מוכחת וזולה והמציעות אולי פחות ''מטר לשקל'' מסאלון מקבילה, אך הרבה יותר הנאה ורוח צעירה. בין המייצגות מגמה זו נמצא את היונדאי ג'נסיס/קופה שחודשה לאחרונה, פולקסווגן שירוקו החדשה, פיז'ו 308 RC Z, מחליפת הסליקה העתידית מבית טויוטה, שתתבסס ככל הנראה על טכנולוגיית סובארו, ועוד.
ככל הנראה תתבסס הקפרי העתידית על רצפת הפוקוס הבאה ומרכבה יהיה בתצורת 2+2. מכאן ניתן להבין כי היצע המנועים יהיה דומה למוכר מהפוקוס, למעט גרסת העל שתיקרא ככל הנראה RS ושתצוייד בהנעה כפולה ובמנוע V6 3.2 ליטר חדש. בפורד יכיילו את המתלים לאופי נוקשה ואוחז יותר וכמובן שגם עיצובית לא ניתן יהיה לפספס את הספורטיבית הבאה של החברה.
ואפרופו השם קאפרי, אם נחזור לרגע להתחלה: בפורד, מסתבר, לא היו מקוריים במיוחד בבחירת השם קאפרי, או שמאוד התלהבו ממנו, שכן בדיקה ברשימת דגמי היצרן לאורך השנים מגלה שלא פחות מ-10 מכוניות שונות שיוצרו על-ידי פורד (או חברות בת משלה) במשך השנים נקראו 'קאפרי'; החל בקאפרי הראשונה – גרסה של הלינקולן קוסמופוליטן מ-1950, עבור במרקיורי קאפרי שונות שיוצרו במהלך שנות ה-60' ועד שנות ה-90', גרסאות פתוחות לשוק האוסטרלי בלבד וכלה בקאפרי נשואת סיפורנו היום, המוכרת יותר, שיוצרה כאמור באירופה בין 1969 ל-1986.
כך שבמחשבה שניה, אולי לבסוף ימצאו בפורד שם אחר לקופה הזולה העתידית שלהם? הניסיון מלמד שלא...
כאמור, השקה של קונספט לקראת הייצור הסדרתי צפויה להתרחש במהלך 2009.