הכתבה המלאה הופיעה במקור באוטושטח 35 - יולי 2007
קשה לי לשכוח את השקת הג'יפ קומאפס בתערוכת פרנקפורט 2005 ולא בגלל הגשם שחיבל בה. גם לא בשל במת הענק שהוצנחה אל מרכז הירידים ועליה הג'יפ קומפאס ואחיו, הפטריוט. אפילו לא בגלל האכזבה הראשונית מהמראה. הסיבה קשורה דווקא לשיחה שניהלתי עם טום לסורדה יושב ראש קונצרן קרייזלר שהסיר את הלוט. "מה ההבדלים" שאלתי "בין הקומפאס הסדרתי לזה התצוגתי בעל שלוש הדלתות שנחשף בדטרויט 2002?" לה-סורדה הסימפטי יכול היה לספר על הפלטפורמה השונה, המנוע האחר, המבנה, הפנים, אבל הוא דווקא התעקש שאין דבר כזה "אני לא מכיר קומפאס כזה עם שלוש דלתות". הלו טום, שוכחים דבר כזה? הייתכן שיושב ראש החברה לא הכיר את הקומפאס התצוגתי. או שהיו לו בעיות גדולות יותר כמו המאזן הכלכלי של הקונצרן אותו בא הג'יפ קומפאס לשפר.