במיצובישי ישראל נערכים להשקת האאוטלנדר PHEV המחודש, הערכות שכללה הפעם גם לא מעט עבודה מול משרדי הממשלה ומכון התקנים.
כזכור, לאאוטלנדר PHEV שני מנועים חשמליים עם 82 כ"ס כל אחד שיוצרים הנעה כפולה. במקביל אליהם פועל מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המייצר 121 כ"ס. מנוע הבנזין טוען את המצברים ומספק חשמל למנועים החשמליים, ובשיוט מניע ישירות את הגלגלים. החשמלי של האאוטלנדר PHEV החדש הוא 52 ק"מ והביצועים נאים למדי: 170 קמ"ש מרביים והאצה למאה קמ"ש ב-11 ש'.
מיצובישי אאוטלנדר PHEV
צילום: מנהל
במיצובישי ישראל עכבו את השקת הגרסה המחודשת לדגם עד אשר יצליחו לייצר עבורו אישור לטעינה ביתית פשוטה יותר, שלא תדרוש עמדת טעינה מנוהלת יקרה - עניין שבראיית היבואן פגע באטרקטיביות של האאוטלנדר PHEV, וכלי רכב נטענים בכלל. עכשיו הצליח היבואן לקבל אישור של מכון התקנים עבור כבל לטעינה ביתית, במה שמוכר כ-"מוד 2" בתקינה האירופאית, אך עם התאמות נדרשות לתקן הישראלי, והדרך ניסללה להשגת כל האישורים הדרושים לטעינה ביתית פשוטה לקראת תחילת יבוא האאוטלנדר PHEV. מדובר בכבל עם חיבור תלת-פאזי, מה שעדיין ידרוש התקנת שקע מיוחד - אך כזה שכל חשמלאי יכול להתקין.
במיצובישי משוכנעים כי מדובר בהישג שיפרוץ דרך גם לכלים נטענים אחרים - היברידיים או חשמליים - אם כי עדיין נדרש שיתוף פעולה של היצרן, שיסכים לייצר כבל טעינה מיוחד עבור ישראל, השונה מכבל מוד 2 האירופאי.
ניצחון בקרב על השטקר
צילום: מנהל
כדי לדחוף אף יותר את הדגם המחודש, מתכוונים במיצובישי ישראל ליצור שיתופי פעולה עם רשויות מקומיות ומרכזי קניות גדולים לטובת הקמת עמדות טעינה המתאימות למוד 2 בחניונים וחניות ציבוריות.
אנשי מיצובישי מבטיחים כי הדור החדש של ה-PHEV יגיע ברמת אבזור גבוהה יותר מבעבר, שתכלול יותר מערכות בטיחות מתקדמות (גם הדגם הקודם הציע מבחר נאה בזמנו) אך ללא שינוי משמעותי במחיר - משמע גם הדגם החדש יעלה כ-225,000 שקלים.


אאוטלנדר PHEV
צילום: מנהל